اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجرای طرح کاداستر در۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار متر از اراضی خراسان‌جنوبی

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی از اجرای طرح کاداستر در۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار متر از اراضی استان خبر داد و گفت: برخی از اراضی تفکیک‌شده اطراف شهر پلاک‌های حساس دارند که باید برای اجرای این طرح دقت‌ بیشتری شود.

اجرای طرح کاداستر در۱۳ میلیون و ۸۰۰  هزار متر از اراضی خراسان‌جنوبی

«علیرضا نصرآبادی» مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: طرح کاداستر با هدف تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی دولتی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات انجام می‌شود.

وی افزود: روشن شدن تکلیف قانونی و تثبیت مالکیت دولت، جلوگیری از زمین‌خواری، ایجاد اطمینان و اعتماد در معاملات املاک و سرعت در انجام آن، کاهش فراوان تصرفات ملکی و دعاوی مربوط به دادگاه‌ها و کاهش حجم پرونده‌های قضایی، شناسنامه‌دار کردن اراضی کشاورزی، تثبیت مالکیت و جلوگیری از تجاوز و تعرض به املاک مجاور، مدیریت و برنامه‌ریزی بر روی زمین، استفاده بهینه از زمین از دیگر اهداف این طرح می‌باشد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طرح کاداستر در ۹۵ درصد از اراضی ملی و دولتی استان تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

نصرآبادی یادآور شد: تاکنون برای ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی خراسان‌جنوبی طرح کاداستر و صدور سند با همکاری بسیار خوب اداره کل ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در مساحت حدود ۷۰۰ هزار هکتار باقی‌مانده از اراضی خراسان‌جنوبی، خاطرنشان کرد: ابتدا باید ماده ۲ (تفکیک اراضی ملی از اراضی مردم) اجرایی شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: علاوه بر این برخی از اراضی تفکیک شده در اطراف شهرها پلاک‌های حساس دارند که باید اجرای طرح کاداستر با حساسیت بیشتری انجام شود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول