اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بازدید 1.8 میلیون مسافر نوروزی از پارک‌های جنگلی سمنان

رئیس اداره جنگل و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در نوروز امسال، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر نوروزی از پارک‌های جنگلی این استان بازدید کردند.

بازدید 1.8 میلیون مسافر نوروزی از پارک‌های جنگلی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بهزاد گلابیان، رئیس اداره جنگل و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عصر امروز در گزارشی به رسانه‌ها گفت: در ایام نوروز امسال، بالغ‌بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر نوروزی از پارک‌های جنگلی این استان بازدید و در آن استراحت کردند.

وی با بیان اینکه استان سمنان دارای ۱۵ پارک جنگلی است، عنوان کرد: همه ساله به دلیل جاذبه‌های فراوان و چشم اندازه‌های بسیار زیبا و هم‌جواری با خراسان رضوی و استقبال زاِئران امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) پذیرای طبیعت‌دوستان و گردشگران بی‌شماری از اقصی نقاط ایران هستیم.

رئیس اداره جنگل و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عنوان کرد: میزان بازدید طبیعت‌دوستان در ایام نوروز و روز طبیعت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

گلابیان ادامه داد: با توجه به هم‌جواری استان سمنان با استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، تهران، مازندران، گلستان و اصفهان، مسافران نوروزی برای استراحت پارک‌های جنگلی این استان را انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مساحت کلی پارک‌های جنگلی استان سمنان بالغ‌بر ۵۹۲ هکتار است، اضافه کرد: این پارک‌ها با دارا بودن امکانات اولیه ازجمله آلاچیق، کباب‌پز، سرویس‌های بهداشتی، محل احداث چادر و بازی کودکان سکوی برداشت آب و ... مکان بسیار مناسبی برای حضور گردشگران، خانواده‌ها و طبیعت‌دوستان است.

رئیس اداره جنگل و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ ستاد خبری یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در هر ساعت از شبانه‌روز آماده دریافت گزارش‌های مردم طبیعت‌دوست است.

فعالیت ۱۵ پایگاه منابع طبیعی در مناطق جنگلی و مرتعی سمنان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز گفت: هم‌زمان با سیزدهم فروردین روز طبیعت ۱۵ پایگاه و ۳۵ اکیپ چهارنفره این اداره کل با مشارکت اداره کل محیط زیست استان و دستگاه‌های اجرایی در نقاط مختلف جنگلی، مرتعی و عرصه‌های منابع طبیعی استان فعال و برای اطلاع‌رسانی ترویجی و آموزشی بر حفاظت از اراضی ملی تأکید کردند.

علیرضا ابوطالبی عنوان کرد: کارکنان ادارات کل و شهرستان‌های تابعه در روز طبیعت در ورودی مکان‌های جنگلی، مرتعی، تفرجگاه‌ها و پارک‌های جنگلی این استان بیش از ۱۰ هزار تراکت آموزشی، ترویجی، بروشور و کیسه زباله در خصوص اهمیت حفاظت از مراتع، جنگل‌ها، اراضی ملی، آسیب نرساندن به زیستگاه‌های حیات وحش و استفاده بهینه از فضای منابع طبیعی، اراضی ملی بین مردم به خارج از شهرها و تفرجگاه‌های عزیمت‌کرده توزیع کردند.

وی از عموم مردم خواست در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» بیش از پیش در حفظ طبیعت این نعمت عظیم الهی در همه مناسبت‌ها بکوشند و هرگونه خبر در زمینه پیشگیری از تخریب، تصرف و حریق به عرصه‌های منابع طبیعی و حیات وحش را به‌طور شبانه‌روزی و فقط با گرفتن شماره تلفن‌های ۱۳۹، ۱۵۴۰ و یا با تلفن ۱۵۰۴ (ستاد خبری یگان حفاظت) به اطلاع مسؤولان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل محیط زیست برسانند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول