اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اقامت ۲۶۰ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان گفت: ۲۶۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی این استان اقامت کردند.

اقامت ۲۶۰ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان اظهار کرد: ۲۶۰ هزار مسافر نوروزی از بیست و ششم اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون در مراکز اقامتی استان سمنان اقامت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۳۰ نفر از این تعداد گردشگر خارجی هستند، گفت: ۹ هزار و ۷۷۷ نفر در هتل‌ها، یک هزار و ۷۵۳ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۵۱۶ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲ هزار و ۷۲۰ نفر در مهمان‌پذیرها، یک هزار و ۷۵۹ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها و ۱۳ هزار و ۹۳۷ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اقامت کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از اقامت ۱۳۷ هزار و ۹۴۰ نفر از مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی خبر داد و گفت: ۵۱ هزار و ۵۰۷ نفر مسافر نیز در این مدت در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش اقامت کرده‌اند.

کرم‌زاده، مجموع بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری استان در این مدت را ۳۹۶ مورد اعلام کرد و افزود: ۴۵۵ هزار و ۶۴۵ گردشگر در این ایام از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و موزه‌های استان بازدید کردند.

به گزارش فارس؛ در استان سمنان ۱۵ هتل، یک هتل‌آپارتمان، یک متل، پنج مهمان‌پذیر، ۱۰ اقامتگاه سنتی، ۷۲ خانه مسافر، سه مجتمع گردشگری و ۹۵ اقامتگاه بوم‌گردی و ... با سه هزار و ۸۰۰ تخت پذیرای مسافران نوروزی هستند.

با احتساب سایر مراکز اقامتی زیر نظر آموزش‌ و پرورش و سایر ادارات و ... استان سمنان می‌تواند پذیرای هفت هزار و ۴۰۰ نفرشب باشد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول