اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جلوگیری از تغییر کاربری ناسازگار/ تاکید بر استفاده از ذخایر ژنتیکی زیست‌محیطی در بستر دانش‌بنیان

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه باید از تغییر کاربری ناسازگار جلوگیری کنیم، گفت: با بهره‌گیری از تولیدات دانش‌بنیان می‌توان از ذخایر ژنتیکی استفاده بهینه داشت.


جلوگیری  از تغییر کاربری ناسازگار/  تاکید بر استفاده از ذخایر  ژنتیکی زیست‌محیطی در بستر دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، کوروس ربیعی مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه ۱۵ فروردین ماه سالروز تشکیل مرکز ملی ذخایر ژنتیکی است که این روز به عنوان «روز ملی ذخایر ژنتیکی» نامگذاری شد، اظهار کرد: از سال ۹۴ به دلیل اهمیت ذخایر ژنتیکی این روز به عنوان روز ملی در تقویم ملی ثبت شده است.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه همه کشورها غنی، تنوع ژنتیکی چه در گونه‌های مختلف گیاهی و چه در گونه‌های مختلف جانوری را حفظ کردند تا در بلندمدت بتوانند بهره‌برداری داشته باشند، گفت: ذخایر ژنتیکی حاوی ژن‌های بسیار ارزشمند و میلیون‌ها سال تکامل هستند که می‌توانند در طول سال، سازگاری ایجاد کرده و به‌عنوان پشتوانه ارزشمند علمی برای ارتقای کمیت و کیفیت در بحث‌های مختلف دارویی، غذایی و صنعتی به کار روند.

ربیعی به‌کارگیری از این ذخایر مهم به‌عنوان مواد پایه در  محصولات دانش‌بنیان اشاره کرد و یادآور شد: استان مازندران از تنوع زیست بومی غنی و تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی برخوردار است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالای تنوع گونه‌ها در مازندران مناطق حفاظت‌شده، پناهگاه‌ها و پارک‌های حیات وحش ایجاد شده تا بتوان در رده‌های مختلف گونه‌های جانوری، گیاهی را حفظ و به نسل‌های آینده منتقل کرد.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر بهره‌گیری از وجود این ذخایر در راستای بهبود تولیدات دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: موضوع مهم این است از تغییر کاربری ناسازگار جلوگیری کنیم تا بتوانیم طبیعتی داشته باشیم که علاوه بر تامین محصولات اولیه و لازم برای رشته‌های متنوع علمی، بتوانیم به‌صورت پایدار از این مهم بهره‌‌وری و حفاظت کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول