اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طرح «ضیافت» به مناسبت ماه رمضان اجرا می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب در سمنان

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح «ضیافت» به‌منظور توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب در این استان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

طرح «ضیافت» به مناسبت ماه رمضان اجرا می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح «ضیافت» به‌منظور توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب در این استان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح کالاهای اساسی با نرخ تعیین‌شده از سوی قرارگاه امنیت غذایی کشور در سراسر استان سمنان بر اساس سهمیه تعیین‌شده توزیع می‌شود.

وی در خصوص نحوه اجرای طرح ضیافت در استان سمنان گفت: طرح ضیافت ماه مبارک رمضان با محوریت با تأمین کالاهای اساسی شامل انواع برنج، شکر، روغن و همچنین مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد و مرغ گرم و همچنین توزیع آن و نیز نظارت بر روند توزیع است که در سراسر استان سمنان در این ماه مبارک اجرا می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در اجرای طرح ضیافت، کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم با نرخ مصوب در استان سمنان توزیع می‌شود، عنوان کرد: کالاهای اساسی موردنیاز مردم استان سمنان از ۲ طریق تولیدات داخل استان و همچنین شرایط و تمهیداتی که در تأمین نیازهای مردم از طریق شرکت بازرگانی دولتی و اداره کل غله استان صورت گرفته است، تأمین و توزیع می‌شود.

قاسمی با تأکید بر پیش‌بینی تمهیدات ویژه برای تأمین و توزیع کالاهای اساسی در استان سمنان به مناسبت ماه مبارک رمضان تصریح کرد: با شرایط و میزان تولیدی که در داخل استان وجود داشته و برنامه‌ریزی صورت گرفته از طریق شرکت بازرگانی دولتی و اداره کل غله استان برای اختصاص سهمیه برخی دیگر از اقلام مصرفی مردم در ماه مبارک رمضان، هیچ کمبودی برای تأمین این نیازها به‌ویژه با ورود به ماه رمضان در استان سمنان وجود نخواهد داشت.

وی با تأکید بر تولید مناسب محصولات پروتئینی در داخل استان سمنان برای تأمین نیازهای مردم بیان کرد: محصولات تدارک دیده شده با نرخ مصوب دولتی و تعیین‌شده از طریق مباشران و عاملان خرید به شهرستان‌ها حمل و در سراسر استان سمنان توزیع خواهد شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم نظارت بر عرضه کالاهای اساسی توزیعی در استان با اجرای طرح ضیافت، پس از حمل و توزیع آن در شهرستان‌های این استان، به روند نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در استان سمنان به مناسبت ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

قاسمی عنوان کرد: برای نظارت بر روند عرضه کالاهای اساسی در استان سمنان، تیم‌های نظارتی فعال‌شده در ایام نوروز همچنان در شهرستان‌های این استان فعال بوده و نظارت و بازرسی در مراکز عرضه را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌های نظارت بر بازار مانند تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز بسیج اصناف و بازرسان اصناف این استان استفاده می‌شود تا نظارت بر عرضه کالاهای اساسی و موردنیاز مردم استان سمنان به شکل کامل صورت گیرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ذخیره‌سازی بیش از یک‌هزار و ۵۴۰ تن برنج خارجی در انبارهای این استان خبر داد و بیان کرد: در اجرای طرح ضیافت سهمیه توزیع بیش از ۹۹۲ تن انواع برنج خارجی شامل ۶۰۰ تن برنج هندی، ۲۰۰ تن برنج تایلندی و ۱۹۲ تن برنج پاکستانی با نرخ مصوب به استان سمنان اختصاص یافت که فرایند توزیع این میزان برنج در حال انجام است.

قاسمی از اختصاص سهمیه ویژه شکر با نرخ مصوب دولتی به استان سمنان در ماه مبارک رمضان و در قالب طرح ضیافت خبر داد و گفت: سهمیه ۵۰۰ تنی شکر در قالب طرح ضیافت علاوه بر سهمیه ماهانه یک هزار تنی ماهانه به استان سمنان اختصاص یافت که روند توزیع آن نیز بر اساس نیاز مردم در حال انجام است.

وی با اشاره به افزایش مناسب جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان سمنان در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن تصریح کرد: بر این اساس هیچ نگرانی از بابت تأمین مرغ گرم در استان سمنان نیز وجود نداشته و تولید مرغ در استان سمنان مازاد بر نیاز مردم بوده و گوشت مرغ مازاد کشتار شده به استان‌های هم‌جوار به‌ویژه پایتخت ارسال می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول