اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بیانیه علمای اهل سنت خراسان‌شمالی در خصوص اعلان ماه مبارک رمضان

جامعه علما و روحانیون اهل سنت خراسان‌شمالی در بیانیه ای عنوان داشتند، بحث رؤیت ماه ممکن است در بسیاری از نقاط گفته شود ولی برای ثبوت این رؤیت حتما باید حاکم شرع، مقام معظم رهبری دستور دهند.

بیانیه علمای اهل سنت خراسان‌شمالی در خصوص اعلان  ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، در بیانیه مزبور آمده است، بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ، شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ وَ مَنْ کانَ مَریضاً أَوْ عَلى‏ سَفَرٍ فَعِدَّهٌ مِنْ أَیَّامٍ أُخَرَ یُریدُ اللَّهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَ لا یُریدُ بِکُمُ الْعُسْرَ وَ لِتُکْمِلُوا الْعِدَّهَ وَ لِتُکَبِّرُوا اللَّهَ عَلى‏ ما هَداکُمْ وَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ.

در این بیانه ای آماده است، هر ساله با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب متخصصانی برگزیده با تمام جدیت با دستگاه‌های مجهز هلال ماه را رصد می‌کنند که این‌ها نشان می‌دهد که معظم له با جدیت تمام رؤیت هلال ماه را بررسی می‌کنند.

در ادامه ذکر شده است، بین همه مذاهب اسلامی در رؤیت هلال ماه اختلافاتی جزئی وجود دارد، با وجود این، ما راه چاره مهمی داریم که برای همه مذاهب قابل قبول است و آن حکم حاکم است که رفع اختلاف می‌کند. 

در این مرقومه ذکر شده است، بحث رؤیت ماه ممکن است در بسیاری از نقاط گفته شود ولی برای ثبوت این رؤیت حتما باید حاکم شرع، مقام معظم رهبری دستور دهند؛ چرا که تنها منبع رسمی و قابل اعتماد در اعلان و آغاز ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر، دفتر معظم له است.

در پایان این بیانیه آماده است، ما ائمه جمعه و جماعت مساجد و مدیران و مدرسین مدارس علمیه اهل سنت خراسان شمالی تأکید می‌کنیم و با صراحت اعلام می‌نماییم در فقه اسلامی، اولی الامر و حاکم اسلامی باید رؤیت ماه را تأیید و آغاز ماه مبارک رمضان را اعلان کنند.

من الله توفیق

الحاج گلدی آخوند کمالی و الحاج خالمحمد آخوند سرفراز و دیگر علما و روحانیون اهل سنت استان

شورای تقریبی اهل سنت خراسان شمالی

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول