اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

پوشش تحصیلی ۹۸ درصدی دانش‌آموزان در تمام استان‌ها/ برخی دبستان‌ها با یک دانش‌آموز تشکیل می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش گفت: در تمام استان‌ها پوشش تحصیلی ۹۸ درصد را شاهد هستیم و حتی در برخی مدارس ابتدایی نیز شاهد تعلیم یک دانش‌آموز هستیم.

پوشش تحصیلی ۹۸ درصدی دانش‌آموزان در تمام استان‌ها/ برخی دبستان‌ها با یک دانش‌آموز تشکیل می‌شود

 به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، احمد محمودزاده در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان لرستان اظهار داشت: استمرار و تداوم انقلاب اسلامی و حفظ و گسترش دستاوردهای آن براساس بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند تربیت نیروی انسانی انقلابی و جهادی است.

وی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش و معلمان در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی و بعد از آن در هشت سال دفاع مقدس در تثبیت و صدور انقلاب اسلامی نقش مرجعیت، پیشتازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را داشتند، افزود: آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در لحظه‌ به‌ لحظه حضور دانش‌آموزان و معلمان در کلاس درس طراحی و مهندسی می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تأکید بر اینکه عرصه تعلیم‌ و تربیت از مهم‌ترین زیرساخت‌های ضروری و همه‌جانبه کشور است، عنوان کرد: تعلیم‌وتربیت ابزاری جدی برای ارتقاء و تعالی سرمایه‌های انسانی و همچنین عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده مبنای سند بیانیه گام دوم انقلاب است، بیان کرد: این مهم جزو مأموریت‌های اصلی آموزش‌وپرورش کشور است.

محمودزاده گفت: مقام معظم رهبری امسال و طی سال‌های گذشته تولید و اقتصاد دانش‌بنیان را با نگاه‌های مختلف به این سمت داشته‌اند و عناوینی که در نامگذاری سال‌های مختلف در کشورمان می‌بینیم مبنا و رویکرد آن اقتصادی است.

رئیس سازمان با اشاره به اینکه شعارهای سال تا حدود زیادی در آینده کشور هم تأثیر داشته است، تصریح کرد: ما باید در جهاد تبیین به بخشی از این موضوعات هم بپردازیم چرا که انتظار مقام معظم رهبری هم در این حوزه است.

محمودزاده اظهار داشت: حرکت‌هایی که در ۴۳ سال انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف کشور انجام پذیرفته است در خود آموزش‌ و پروش و در حوزه اقتصادی، سیاسی و عمرانی و تولید دانش‌بنیان رکن‌های مختلفی دارد.

وی افزود: هر کشوری که نیروی انسانی کارآمد داشته باشد، تولید باکیفیت و قابل رقابت را می‌تواند در عرصه‌های مختلف ملی و رقابت های جهانی داشته باشد.

معاون وزیر با تأکید بر اینکه نیروی آموزش‌دیده عامل و هدف توسعه است، خاطرنشان کرد: معلم است که نیروی انسانی را تربیت می‌کند که هم عامل توسعه و هم هدف توسعه است.

محمودزاده با اشاره به اینکه نیروی انسانی تربیت‌شده در تراز انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش همیشه مورد نظر بوده‌ است، اظهار داشت: زیربنای توسعه هر کشوری را سرمایه نیروی انسانی، دستگاه تعلیم‌وتربیت و نیروی آموزش‌دیده تلقی می‌کنند و پایه و اساس آن در همه جوامع آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در سال‌های گذشته انجام پذیرفته است، افزود: حضور جمهوری اسلامی ایران در رتبه ۱۶ علمی دنیا، فناوری نانو، سلول‌های بنیادی و در عرصه‌های پزشکی گواه این ادعاست که جهاد تبیین باید به‌خوبی انجام پذیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش با بیان اینکه زمانی تنها ۲۳ درصد دانش‌آموزان اجازه ورود به مدرسه را داشتند، عنوان کرد: امروز با افتخار در تمام استان‌ها پوشش تحصیلی ۹۸ درصد را شاهد هستیم و حتی در برخی مدارس ابتدایی استان‌ها در روستا نیز شاهد تعلیم یک دانش‌آموز هستیم که این امر را در نظام آموزش هیچ جای دنیا نمی‌پذیرند.

وی بیان کرد: امسال که سال تولید، اشتغال‌آفرینی و دانش‌بنیان نامگذاری شده انتظار این است که همچون سال‌های گذشته در ادامه مسیر خود در حوزه‌های علمی، فرهنگی و تربیتی مسیر پرشتابی را به‌ خود بگیریم، زیرا ساختار نظام جمهوری اسلامی ظرفیت توانمندسازی بیش‌ از این را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول