اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

اولویت اعتبارات در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به مدارس خیرساز اختصاص یافت

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موظفیم با جدیّت دغدغه های خیرین را شناسایی و پیگیر باشیم، گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اولویت بودجه به مدارس خیرساز اختصاص یافته است.

اولویت اعتبارات در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به مدارس خیرساز اختصاص یافت

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سفر دو روزه به استان خراسان رضوی و  نشست صمیمی با خیرین مدرسه ساز استان، ضمن اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر انقلاب به نام سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نامگذاری شده، اظهار کرد: بدون تردید، با توسعه فعالیت های دانش بنیان، «تولید» و «اشتغال» در کشور متحول می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان داده است؛ وقتی تولید دانش بنیان می شود؛ حداقل نرخ بازگشت سرمایه در حوزه صنعت ۳۰درصد، در حوزه کشاورزی ۵۰درصد و در حوزه خدمات به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

نوری با اشاره به نقش خیرین در تحقق شعار سال گفت: فعالیت خیرین مدرسه‌ساز به شکل موثری در تولید و اشتغال تاثیرگذار است. امروزه؛ نتایج کارهای خیریه به عنوان «بخش سوم اقتصاد» در جهان مورد بررسی قرار گرفته و تأثیر آن در حوزه اقتصاد، در حدود ۱۵درصد و در حوزه تولید ناخالص داخلی، معادل ۸درصد درنظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی، «مشارکت مردمی در همه امور» است، تصریح کرد: با مشاهده کارنامه عملکردی خیرین مدرسه ساز، می توان آنها را شریک ۴۹درصدی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دانست. خیرین، همواره در ساخت، نگهداشت و تجهیز مدارس کشور، نقش آفرین بوده اند.

 عضو کابینه دولت با بیان اینکه ما موظفیم با جدیّت دغدغه های خیرین را شناسایی و پیگیر باشیم، گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اولویت بودجه به مدارس خیرساز اختصاص یافته است.

نوری با اشاره به اینکه طبق قانون، سهمی از درآمد تمام دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است که باید آن را پیگیری و مطالبه کنیم، گفت: خوشبختانه در حال حاضر از حمایت تعدادی از نهادها، همچون: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان برخوردار هستیم. ولی با توجه به گستردگی دستگاه تعلیم و تربیت، این مقدار کافی نیست و باید پیگیری های لازم را برای حمایت شرکت های خصوصی و غیردولتی از مدارس و آموزش و پرورش، تا جایی که برای هر مدرسه یک پشتیبان تعیین کنیم، ادامه دهیم.

نوری با اشاره به مهم ترین اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش بعد از پیروزی انقلاب، گفت: بعد از تأسیس امور تربیتی، تشکیل مجمع خیرین مدرسه سازکشور در سال ۱۳۷۷ و تدوین و تصویب سند تحول بنیادین، از مهم ترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول