اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ایمنی سرنشینان خودروها با رفع تعلیق استانداردهای ۹ گانه تضمین می‌شود

معاون سازمان ملی استاندارد گفت: در سال‌های گذشته ۹ استاندارد از ۸۵ استاندارد لازم خودرو تعلیق شده بود که با رفع این تعلیق ایمنی مردم و سرنشینان خودروها تضمین می‌شود.

ایمنی سرنشینان خودروها با رفع تعلیق  استانداردهای ۹ گانه تضمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، انوشه رحمانی در حاشیه جلسه بررسی عملکرد و ارزیابی شاخص‌های اداره کل استاندارد در جمع خبرنگاران در گنبدکاووس اظهار کرد: برای نخستین بار طرح عیدانه در راستای کیفی‌سازی ارائه خدمات به مسافران نوروزی در کشور توسط سازمان ملی استاندارد اجرا شد.

وی تصریح کرد: در این طرح ارائه  خدمات به مسافران نوروزی اعم از زائرسراها، هتل‌ها، مراکز عرضه و رستوران‌ها تحت کنترل استاندارد در آمده تا حداقل کیفیت را در ارائه خدمات به مسافران داشته باشند.

معاون سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۷ قانون توسعه و تقویت نظام استاندارد که قانون فرابخشی و فراگیری بوده به  سازمان ملی استاندارد این اجازه داده می‌شود تا هرآنچه که با سلامت، بهداشت و ایمنی مردم سروکار داشته ورود و بررسی کرده و در صورت تخلف به مراجع ذیصلاح معرفی و اقدامات قانونی انجام شود.

وی ادامه داد: در طرح عیدانه که برای نخستین بار اجرا می‌شود این اجازه داده شده و این طرح  با برنامه‌ریزی‌های بیشتر در سال‌های آینده توسعه‌یافته و در حوزه خدمات دیگر مانند راه‌ها، بیمه و سایر خدمات مانند خدمات بانکی، آموزشی ورود کرده تا این خدمات ارتقا پیدا کند.
رحمانی گفت: امسال در شورای عالی مباحث خدمات پس از فروش مانند خدمات پس از فروش در عرصه خودرو و کالاهای لوازم خانگی مورد بررسی قرار گرفته که توسط سازمان ملی استاندارد در سال ۱۴۰۱ در راستای احقاق حق عامه مردم و به عنوان مهمترین وظیفه ملی استاندارد در دستور کار قرار‌ می‌گیرد.

* تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ آزمایشگاه همکار استاندارد در کشور

وی گفت: در کشور تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ آزمایشگاه همکار وجود دارد که از این تعداد ۲۸ آزمایشگاه در گلستان است، با توجه به اینکه تعداد ۴۶۰ واحد تولیدی یعنی چیزی حدود دو درصد واحدهای تولیدی کشور در گلستان واقع شده و ظرفیت برای افزایش آزمایشگاه همکار در استان وجود دارد.

معاون سازمان ملی استاندارد ابراز کرد: با توجه به اینکه مبانی ارزیابی انطباق، آزمون کالا بوده و اگر آزمایشگاه‌های همکار نیز با سازمان ملی استاندارد همکاری نکنند این سازمان موظف آزمایشات مربوطه را انجام دهد.

وی افزود: به همین منظور تلاش داریم در گنبدکاووس ساختمانی را برای آزمایشگاه در راستای آزمون انطباق جامع و کامل راه‌اندازی و تجهیز کرده و برای جذب نیرو نیز مجوز لازم را اخذ کنیم.

* تمامی کالاهای دانش‌بنیان دارای کیفیت مجوز لازم را از سازمان ملی استاندارد اخذ کرد

رحمانی با اشاره به رفع تعلیق ۹ استاندارد لازم در خودروها خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته ۹ استاندارد از ۸۵ استاندارد خودروها تعلیق شده بود‌ که با پتانسیل اجرایی شدن آن توسط شورای عالی این استانداردها رفع تعلیق شده و خودروسازان مکلف هستند تا تمامی ۸۵ استاندارد خودروسازی را با وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد در یک بازده زمانی اجرا کند تا با اجرایی شدن آن مردم و مسافران از ایمنی بالایی در داخل خودرو بهره‌مند شده و در نتیجه کیفیت خودروها ارتقا خواهد یافت.

وی در خصوص اجرای شعار سال توسط سازمان ملی استاندارد گفت: در راستای حمایت از «تولید دانش‌بنیان»، تمامی کالاهای دانش‌بنیان دارای کیفیت مجوز لازم را از سازمان ملی استاندارد به عنوان تنها مرجع صدور کیفیت کالاهای دانش‌بنیان اخذ کرده تا با افزایش تولید دانش‌بنیان و افزایش صادرات بتوانیم به اشتغال‌آفرینی در کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول