اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

امام جمعه فارسان: دهه 90، دهه ناکارآمدی‌های اقتصادی بود

امام جمعه فارسان گفت: در مقایسه با دهه‌های اخیر، دهه 90 یکی از بالاترین سطوح تورمی را داشته و از این حیث، دهه ۹۰ بدترین کارنامه را به نام خود ثبت کرده و در واقع دهه ناکارآمدی‌های اقتصادی بود.

امام جمعه فارسان: دهه 90، دهه ناکارآمدی‌های اقتصادی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محسن ملکپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فارسان با اشاره به نام‌گذاری شعار سال، گفت: این نام‌گذاری‌ها یک مخاطب خاص دارد که مسئولان و بالاخص مسئولان اجرایی هستند و یک مخاطب عام دارد که عموم اقشار مختلف و صنوف نخبگان هستند که هر یک به‌حسب وظیفه خود باید در این گفتمان‌سازی یا فرهنگ‌سازی یا جریان‌سازی نقش ایفا کنند.

امام جمعه فارسان مشارکت مردمی را مهم‌ترین عامل در تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم مردم در قضیه‌ای مشارکت کنند باید آنها مخاطب این سخنان باشند، لذاست که رهبری انقلاب مهمترین سخنان خود را در جمع مردم و با عامه مردم بیان می‌کنند، این اقدام و حرکت حکیمانه رهبر انقلاب همان چیزی است که ما نام آن را "مردمی‌سازی" و "فرهنگی‌سازی" عرصه‌های مختلف فرهنگ، اقتصاد و سیاست و... می‌نامیم.

وی به تلاش دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: در مقایسه با دهه‌های اخیر، دهه ۹۰ یکی از بالاترین سطوح تورمی را داشته و از این حیث، دهه ۹۰ بدترین کارنامه را به نام خود ثبت کرده و در واقع دهه ناکارآمدی‌های اقتصادی بود؛ بررسی آمار مربوط به نقدینگی که مهم‌ترین متغیر مؤثر در تعیین نرخ تورم است، نشان می‌دهد که طی یک دهه گذشته اقتصاد کشور علیرغم تأکیدات فراوان متولیان اقتصادی در بخش کنترل نقدینگی موفقیتی کسب نکرده است.

تکیه آل سعود به امریکا و اسرائیل بی‌فایده بود

ملکپور به موفقیت‌های انصارالله در مواجهه با آل سعود هم اشاره و تصریح کرد: عربستان و امارات در ۷ سال گذشته با باج‌های زیاد به آمریکا و اسرائیل سعی کردند که امنیت خود در برابر موشک‌های انصارالله تضمین کنند، اما حملات مداوم انصارالله به مواضع حساس سعودی و امارات باعث باطل شدن این ایده شد که می‌توان امنیت را با پول وارد کرد.

امام جمعه فارسان در پایان افزود: یکی از مهم‌ترین برکات جنگ یمن تقویت محور مقاومت بوده است، انصارالله یمن تا پیش از شروع جنگ قدرتی سیاسی و نظامی در شمال یمن بود، اما تجاوز عربستان به یمن باعث شد تا انصارالله یمن به عنوان یکی از موفق‌ترین گروه‌های نظامی منطقه مطرح شود؛ این گروه به‌صورت آشکارا خود را امتداد محور مقاومت معرفی کرده و یکی از اهداف خود را نابودی اسرائیل می‌داند.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول