اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تغییر تاریخ به نفع بشر/جامعه روحانیت بصیر روشن‌کننده راه تبیین هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: همه باید تبیین کنند اما مسلم آنهایی که می‌توانند تشخیص بدهند و راه تبیین را برای همه مردم روشن سازند، جامعه روحانیت بصیر هستند.

تغییر تاریخ به نفع بشر/جامعه روحانیت بصیر روشن‌کننده راه تبیین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی طی پیامی به نخستین اجلاسیه طلاب، فضلا و علمای زیرکوه اظهارداشت:  نماز و روزه تنها دین نیست اینها شاخصه‌های بزرگی هستند اما دین همانطور که فقها می‌فرمایند هر موضوعی را که مطرح کنید روی آن حکم دارد بنابراین دین برنامه زندگی و فراگیر است.

وی ادامه داد: آنهایی که غیر از این تصوّر می‌کنند دچار اشتباه هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در انواع و اقسام نیازهایی که جامعه ما دارد آن هم در این مقطع، این برای همیشه بوده اما این مقطعی است که رهبر فرزانه و حکیم انقلاب با جهان‌شناسی و دین‌شناسی ویژه‌ای که همراه با الهام بوده این رو پیچ تاریخ تعبیر فرموده‌اند، افزود: پیچ تاریخ به این معنا بوده که تاریخ تا اینجا آمده بعد باید متحول شود، متحول به نفع اسلام، مسلمین و نوع بشر باشد چون امروز ما با استکبار جهانی که دشمن بشریت بوده مواجه هستیم.

عبادی اضافه کرد: اگر چه دشمن به عنوان مکر و حیله و گول زدن تعبیرات مختلفی را به کار می‌گیرد اما حقیقت حال این است که جایگاه و مواضع استکبار جهانی ستم بر نوع بشر، ویرانی کل دنیا، آوارگی انسان‌ها، هدر دادن جان و مال، خون و ناموس مردم است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز این پیام را داشته که باید تاریخ به نفع بشر تغییر کند، اضافه کرد: اسلام مربوط به مردم خاص و یک کشور خاص نیست بلکه اسلام دین خدا برای نوع بشر و سعادت کل بشر بوده بنابراین این پیچ تاریخ بوده که نیازمند عمل و تبیین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری به مسئله تبیین گفت: همه باید تبیین کنند اما مسلم آنهایی که می‌توانند تشخیص بدهند و راه تبیین را برای همه مردم روشن سازند، جامعه روحانیت بصیر هستند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول