اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زیست‌بوم اقتصاد دانش بنیان زنجان شکل گرفته است/ آب و پتروشیمی از پروژه‌های بزرگ مشکل‌دار است

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه زیست‌بوم اقتصاد دانش بنیان شکل گرفته است، گفت: دغدغه ذهنی من به عنوان مدیر استانی، هدایت این شرکت‌ها است که یکی از راهکارهای حل این مشکل تدوین نظام مسائل و مشکلات استان برای ارائه به شرکت‌های دانش بنیان در راستای تلاش برای حل آنها است.

زیست‌بوم اقتصاد دانش بنیان زنجان شکل گرفته است/ آب و پتروشیمی از پروژه‌های بزرگ مشکل‌دار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محسن افشارچی ظهر امروز در جمع خبرنگاران انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری را ایجاد ظرفیت مضاعف برای اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: هر جا که احساس کمبود می‌کنیم شعارهای انتخاب شده برای سال نوعی رهنمون برای تعیین مسیر در راستای حل مشکلات است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه شعار سال انتخاب شده برای امسال، به عنوان چراغ راه برای حل مشکلات خواهد بود، افزود: تولید تنها ابزار قابل اتکا برای حفظ ارزش پول ملی است چرا که ارزش پول ملی به دارایی‌های هر کشور از جمله معادن، نفت، تولیدات صنعتی و کشاورزی به عنوان مولفه‌های ثابت وابسته است که در این رابطه پارامتر تولید در این موضوع بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه تکیه بر پارامتر تولید برای تضمین حفظ ارزش پول ملی می‌تواند به اشتغال هم کمک کند، تصریح کرد: تاریخ نشان داده که تولید نجات دهنده اقتصاد کشورها بوده است.

تولید همواره عامل نجات اقتصاد کشورها محسوب می‌شود

افشارچی به مطالعات خود در حوزه اقتصاد کشورهای مختلف اشاره و تاکید کرد: تکیه بر تولید با استفاده از تکنولوژی‌های روز همواره راهکار کشورهای مختلف برای نجات اقتصاد کشورشان بوده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ایران هم باید از تولید به عنوان ابزار پیشرفت استفاده کند، ادامه داد: مسؤولان استان هم برای تحقق اهداف توسعه‌ای خود هدف‌گذاری‌های کمی و کیفی انجام داده‌اند.

وی متنوع کردن تولیدات استان را از برنامه‌های مدیریتی استان اعلام و تصریح کرد: در این راستا مجموعه جمع‌آوری و مسیر حرکتی استان برای سرمایه‌گذاری در راستای افزایش تولید انجام شده است.

افشارچی با اشاره به شناخت دوجانبه موجود بین مسؤولان و سرمایه‌گذاران فعال در استان از ظرفیت، جغرافیا و امکانات استان برای ادامه همکاری گفت: در این راستا ضمن برنامه‌ریزی برای حفظ سرمایه‌گذاری و تولیدات قبلی برای سرمایه‌گذاری جدید هم تسهیل‌گری ویژه‌ای انجام خواهد شد.

بانک‌ها در مسیر تولید حرکت نکرده‌اند

افشارچی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده بانک‌ها در مسیر تولید حرکت نکرده‌اند، ادامه داد: با هماهنگی انجام شده مدیران بانک‌ها برای همکاری در این زمینه قول مساعد داده‌اند.

استاندار زنجان سرمایه‌گذاری در تولیدات جدید و مشکل‌گشایی از بنگاه‌های تولیدی فعال یا نیمه فعال را از برنامه‌های اصلی برای اقتصاد استان دانست و افزود: یکی از راه‌های کمک به اقتصاد استان استفاده از همه ظرفیت‌های واحدهای فعال است.

وی با تشریح اقتصاد دانش‌بنیان و راهکارهای فعال‌سازی شرکت‌ها در این حوزه گفت: یادمان باشد که باید از ظرفیت موجود در کشور به عنوان دارنده رتبه دوم در تربیت نیرو و مهندس در حوزه علوم و فناوری استفاده بهینه کرده و از آن برای توسعه کشور استفاده شود.

افشارچی با تاکید بر اینکه زنجان هم به مانند کشور از ظرفیت قابل توجهی در تربیت نیروهای مورد نیاز در حوزه اقتصاد دانش بنیان برخوردار است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از ظرفیت نیروهای فعال در این حوزه برای تولید محصول و سرویس استفاده خواهد شد.

 استاندار زنجان از پیش‌بینی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق پژوهش و نوآوری استان خبر داد و گفت: یک زمین هفت هکتاری هم برای ایجاد پارک علم و فناوری جانمایی شده است که در آینده نزدیک واگذار خواهد شد و به این صورت تسهیل‌گری مالی و مکان برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان انجام و این شرکت‌ها در راستای اهداف تعیین شده فعالیت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه زیست‌بوم اقتصاد دانش بنیان در ایران و استان زنجان شکل گرفته است، افزود: دغدغه ذهنی من به عنوان مدیر استانی، هدایت این شرکت‌ها است که یکی از راهکارهای حل این مشکل تدوین نظام مسائل و مشکلات استان برای ارائه به شرکت‌های دانش بنیان در راستای تلاش برای حل آنها است.

افشارچی مصرف بیشتر از برنامه‌ریزی انجام شده آب و حامل‌های انرژی را از جمله مشکلات احصا شده در استان دانست و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید برای حل این مشکلات تلاش کرده و برنامه ارائه دهند.

استاندار زنجان تعریف مسائل مرز دانش را یکی دیگر از برنامه‌های تدوین شده برای هدایت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: یکی از این برنامه‌ها می‌تواند فعالیت در ساخت موتور الکتریکی به عنوان یک هوش مصنوعی در همه شئونات کاری باشد که موفقیت در این حوزه فواید زیادی را در ابعاد مختلف خواهد داشت از این رو فعالیت فعالان حوزه اقتصاد دانش‌بنیان باید به این سمت و سو سوق داده شود.

برنامه‌ریزی برای جذب 36 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان زنجان

وی از برنامه‌ریزی برای تامین ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: تلاش‌های انجام شده، آورده بخش خصوصی و برش این بخش در این حوزه طی روزهای آینده مشخص خواهد شد از این رو صنایع جدید راه اندازی شده اشتغال جدید هم ایجاد خواهد شد که در نتیجه آن تولید و تولیدات ناخالص استان افزایش می‌یابد که نتیجه مستقیم آن کاهش تورم خواهد بود.

افشارچی ادامه داد: تمرکز مدیریت استان بر صنایع بزرگ در راستای توسعه زیرساخت‌ها است که در بین این زیرساخت‌ها هم فعالیت در حوزه آب‌های تنظیمی در اولویت کارها قرار دارد چرا که فاصله دسترسی استان زنجان به آب‌های تنظیمی با استان‌های همجوار بسیار بالا است.

استاندار زنجان پتروشیمی را دیگر واحد بزرگ و مشکل‌دار استان دانست و گفت: طی چند وقت اخیر جلسات متعددی برای حل مشکل اساسی این پروژه برگزار شده است که نتیجه آن کاهش سود در نظر گرفته برای تسهیلات ارزی آن از ۲۷ به یک درصد بوده است.

اعلام فراخوان دستگاه عامل برای منطقه ویژه اقتصادی

وی از برنامه‌ریزی برای اعلام فراخوان دستگاه عامل در منطقه ویژه اقتصادی استان زنجان خبر داد و گفت: اگر بتوان منطقه ویژه اقتصادی را با حضور صنایع دارای ارزش افزوده بالا فعال کرد اتفاق عجیب و غریبی در اقتصاد استان روی خواهد داد که یکی از این نتایج فعال کردن فرودگاه زنجان است که من از سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه دعوت می‌کنم.

افشارچی یکی از مشکلات کشور را هماهنگ نبودن مجموعه‌های مدیریتی کشور دانست و گفت: اگر همه ساختارها در نظام جمهوری اسلامی با هم کار کنند، نیمی از مشکلات به خودی خود حل خواهد شد.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول