اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ثروت باید مشخص شود/اهل شوآف نیستم

استاندار زنجان سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ثروت استان را 1.3 درصد اعلام کرد و گفت: مسؤولان این حوزه باید برنامه کاری خود را برای توسعه آن، یعنی تولید ثروت در این حوزه مشخص کرده و به صورت کمی اعلام کنند چرا که بنا داریم عملکردها در همه حوزه‌ها از جمله اقتصاد دیجیتال مرتب ارزیابی شوند.

سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ثروت باید مشخص شود/اهل شوآف نیستم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی در آئین امضای تفاهم‌نامه بین پارک فاوا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با استانداری و پارک علم و فناوری استان در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال در استان زنجان که در استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه طی دو ماه گذشته رئیس فاوا دو بار به زنجان سفر کرده که باید قدردان این محبت بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه من در اکوسیستم آموزش عالی کشور، مجموعه دانش‌بنیان و دیجیتال هم فعالیت کردم و در حال حاضر در این طرف میز و در مدیریت کلان فعال هستم بنابراین باید مسائل را با دید دیگری نگاه کنم.

استاندار زنجان با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه باید هدف کمی داده باشد، افزود: انتهای این ماجرا باید مشخص شود که سهم اقتصاد دانش‌بنیان استان از مقطع فعلی به کجا رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه اهل شوآف نیست و نتیجه اقدامات باید مشخص شود، ادامه داد: ثروت کسب شده در حوزه اقتصاد دیجیتال که همان ارزش افزوده است و در حال حاضر ۱.۳ درصد است، باید میزان این درصد برای موقع تحویل سمت مشخص و شفاف اعلام شود.

افشارچی تاکید کرد: تا آنجایی که توان دارم سعی می‌کنم توسعه و یا پبشرفت استان که منابع محور است به سمت دانش‌محور سوق داده شود چرا که در حال حاضر منابع زیادی مصرف می‌شود که نمونه آن آب است که هزا میلیون متر مکعب میزان مصرف استان است که بر اساس ارزیابی‌های حدود یک سوم آن اضافه است که می‌تواند مصرف نشود که بر اساس ارزیابی‌ها میزان اضافه مصرف معادل ذخیره آب تهم است که این اضافه مصرف از چاه‌ها برداشت می‌شود که راه‌کار مشخص شدن مصرف کننده هم خیلی کار سختی نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه عملکرد مدیران در قالب تفاهم‌نامه‌ها به صورت مداوم در حال ارزیابی است، افزود: متولیان حوزه اقتصاد دیجیتال هم باید خود پیگیر امور مورد نظر باشند.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول