اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افقری: در یک هفته ۳ بار رکوردشکنی کردم/ به دنبال اولین مدال آسیایی شنا هستم

مهرشاد افقری شناگر جوان و آینده‌دار اصفهانی تیم ملی است که در سال گذشته دست به کار‌های بزرگی زد و علاوه بر جابجا کردن رکورد‌های ملی سهمیه المپیک را نیز کسب کرد، گفت‌وگو با این شناگر موفق اصفهانی را در این مصاحبه بخوانید.

افقری: در یک هفته ۳ بار رکوردشکنی کردم/ به دنبال اولین مدال آسیایی شنا هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهرشاد افقری شناگر جوان و آینده‌دار اصفهانی تیم ملی است که در سال گذشته دست به کار‌های بزرگی زد و علاوه بر جابجا کردن رکورد‌های ملی سهمیه المپیک را نیز کسب کرد.

افقری در جریان مسابقات کسب سهمیه شنای بلغارستان موفق به کسب سهمیه شد، این اتفاق برای دومین‌بار در تاریخ ورزش کشورمان رخ ‌داد اما به دلایل عجیبی نتوانست در المپیک حضور داشته باشد.

از همین رو گفت‌وگویی را با این شناگر موفق اصفهان انجام داده‌ایم که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید.

فارس: در سال گذشته در چه مسابقاتی شرکت کردید؟

افقری: در مسابقات بلغارستان که انتخابی المپیک بود، جام جهانی قطر و مسابقه جهانی ابوظبی شرکت کردم.

فارس: چه موفقیت‌هایی را کسب کردید؟

افقری: در مسابقات بلغارستان موفق شدم ورودی المپیک را کسب کنم و ۲ رکورد ملی ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه را به نام خودمم ثبت کنم، در مسابقات مسافت کوتاه ابوظبی موفق شدم رکورد ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه را به نام خودم ثبت کنم و در پایان سال در لیگ کشوری در ماده ۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی بعد از ۱۲ سال رکورد این ماده را ارتقا دادیم.

فارس: چه میزان از عملکرد خود راضی هستید؟

افقری: از عملکرد خودم راضی بودم، بعد از ۱۴ سال در شرایطی متفاوت ورودی المپیک را کسب کردم و مربی من گامر دیلانچیان یک مربی ایرانی است، بیماری کرونا نیز کار را سخت‌تر کرد، امیدوارم در سال آینده با توجه به مسابقات پیش رو در جام جهانی و بازی‌های آسیایی موفقیت کسب کنم و برای اولین‌بار در بازی‌های مدال کسب کنم.

فارس: چه اهدافی برای سال جدید دارید؟ 

افقری: سال آینده مسابقات متعددی داریم، مسابقات جهانی، بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی را داریم؛ سال سختی به نظر می‌رسد و تلاشم را برای بازی‌های آسیایی انجام می‌دهم.

فارس: از موفق‌ترین ورزشکاران اصفهانی در سال گذشته بودید، در این مورد صحبت کنید.

افقری: در سال ۱۴۰۰ با توجه به کسب ورودی المپیک و ارتقا رکورد‌های ملی از موفق‌ترین ورزشکاران اصفهانی نام گرفتم، در مسابقات ابوظبی ۲ رکورد ملی را ثبت کردم و بعد از آن نیز دوباره رکورد ۵۰ متر پروانه که به نام خودم بود را ارتقا دهم، در یک هفته سه رکورد ملی را جابجا کردم.

فارس: وضعیت شنای اصفهانی چگونه است؟

افقری: روند رشد شنای اصفهان بسیار خوب است و الان ۳ شناگر تیم ملی اصفهانی هستند که زیر نظر گامر دیلانچیان و عضو باشگاه اریس هستند، یعنی اصفهان بیشترین نماینده را در تیم ملی شنا دارد.

فارس: برای نوروز چه برنامه‌ای دارید؟

افقری: در نوروز به مناطق زیبای جنوب کشور سفر خواهم کرد.

فارس: دعایتان در زمان تحویل سال چیست؟

افقری: هر سال موقع سال تحویل برای مردم ایران و خانواده خودم آرزوی سلامتی می‌کنم.

فارس: کدام سین از هفت‌سین را بیشتر دوست دارید؟

افقری: در بین سین‌های هفت‌سین بیشتر به سیب علاقمند هستم زیراتوسط پزشکان تأکید شده که مصرف روزانه سیب باعث سلامتی می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول