اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برنامه‌ریزی برای کسب مدال رشته شنا در بازی‌های آسیایی/ استخر‌های اداره کل ورزش اصفهان در اختیار هیأت شنا نیست

رئیس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو استان اصفهان گفت: برای دومین‌بار در تاریخ شنا ایران حد نصاب B المپیک را کسب کردیم و این در شرایطی بود که حدود ۷۰۰ روز استخر استاندارد در اختیار نداشتیم.

برنامه‌ریزی برای کسب مدال رشته شنا در بازی‌های آسیایی/ استخر‌های اداره کل ورزش اصفهان در اختیار هیأت شنا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پیمان گرامی رئیس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو استان اصفهان در نشست خبری که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: برای دومین‌بار در تاریخ شنا ایران حد نصاب B المپیک را کسب کردیم و این در شرایطی بود که حدود ۷۰۰ روز استخر استاندارد در اختیار نداشتیم.

وی ادامه داد: متین سهران و مهرشاد افقری از بهترین‌های شنا در آسیا هستند و با وجود مشکلات و سختی‌ها موفق شدند، حدنصاب‌های بسیار خوبی را در شنا کسب کنند.

گرامی تصریح کرد: ۱۵ سهمیه از کل کشور موفق شدند سهمیه IOC بگیرند که ۲ سهمیه برای اصفهان بود که یکی از‌ آن‌ها مهرشاد افقری از شنا اصفهان بود؛ حدود ۳۰۰ میلیون هزینه حضور شناگران در مسابقات انتخابی المپیک بود که با کمک بخش خصوصی محقق شد.

رئیس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو استان اصفهان بیان داشت: ۴ استخر را از ارگان‌های مختلف برای هیأت شنا اصفهان تهیه کردیم؛ اما استخر‌هایی که مربوط به اداره کل ورزش است در اختیار هیأت شنا نیست.

وی همچنین عنوان کرد: فکر می‌کنم برای اولین‌بار از اصفهان عضو هیأت رئیسه فدراسیون شنا داریم، به دنبال حمایت از ورزشکاران اصفهانی خواهم بود که در آینده شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل خواهند داد؛ همچنین قصد دارم پایگاه ملی شنا را از هیأت شنا اصفهان جدا کنم.

گامر دیلانچیان، مربی اصفهانی تیم ملی شنا نیز در این نشست اظهار داشت: با شناگران جوان و نوجوان در لیگ برتر امسال نیز حضور یافتیم و در دور اول نایب‌قهرمان لیگ شدیم؛ البته بیشترین سکوی قهرمانی را به دست آوردیم.

دیلانچیان در مورد مسابقات انتخابی المپیک گفت: با کمک‌هایی که انجام شد برای اولین‌بار بدون کمک مربی‌های خارجی ورودی حدنصاب B المپیک را کسب کردیم اما به دلیل کاهش تعداد نفرات حاضر در المپیک حدنصاب B به صورت مستقیم راهی المپیک نشد.

مربی اصفهانی تیم ملی شنا افزود: برای حضور در بازی‌های آسیایی برنامه داریم تا بتوانیم برای اولین‌بار به مدال در این بازی‌ها دست پیدا کنیم.

وی یادآور شد: کرونا بسیاری از برنامه‌های ملی را تحت تأثیر قرار داد و در دقیقه ۹۰ مجوز حضور در مسابقات بلغارستان را کسب کردیم و توانستیم حدنصاب مسابقات جهانی را به دست بیاوریم.

دیلانچیان ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی و حمایت خوبی از شناگران انجام شود، می‌توان به کسب مدال در بازی‌های آسیایی امیدوار بود، مشکلات زیادی داریم و حتی سکوی استاندارد را در اختیار نداریم، امیدواریم اداره کل ورزش اصفهان نیز کمک کند تا ورزشکاران استعداد‌های خود را بهتر نشان دهند.

مربی اصفهانی تیم ملی شنا در پایان گفت: در زندگی ورزشی‌ام بدشانسی‌های زیادی داشتم و همه تلاش خودم‌ را می‌کنم تا این اتفاقات برای شناگران اصفهان رخ ندهد، بتوانیم به بچه‌ها کمک کنیم تا راه‌های نرفته را بپیماییم و حداقل در بازی‌های آسیایی به مدال دست پیدا کنیم.

مهرشاد افقری، ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی شنا نیز در این نشست اظهار داشت: ۴ رکورد ملی به ثبت رسانده‌ام و در دوره اول لیگ برتر نیز رکورد ملی ماده ۵۰ متر پروانه را ارتقا دادم و در ۲۰۰ متر پروانه برای اولین‌بار حضور پیدا کردم و عنوان قهرمانی را به دست آوردم.

رضا قنوانی، دیگر ملی‌پوش تیم ملی شنا نیز گفت: ۳ سال است از خوزستان به اصفهان آمدم و حدود ۲ سال است با گامر دیلانچیان تمرین می‌کنم و در دوره اول لیگ برتر نیز یک عنوان نایب‌قهرمانی و یک عنوان چهارمی به دست آوردم و امیدوارم در ادامه بتوانم رکورد‌های ملی را جابجا کنم.

متین سهران، شناگر ملی‌پوش اصفهانی نیز گفت: تمرینات خوبی را در حال حاضر انجام می‌دهیم و در دوره اول لیگ برتر ۲ عنوان قهرمانی و ۲ نایب‌قهرمانی در ماده‌های مختلف کسب کردم و امیدوارم در ادامه بتوانیم با جابجا کردن رکوردهای ملی در مسابقات آسیایی و جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول