اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قیمت مصوب اقلام تنظیم بازار شب عید در استان اصفهان اعلام شد + جزئیات

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به مصوبات ستاد تنظیم بازار، قیمت هر یک از اقلام گوشتی، لبنی و پروتئینی را اعلام کرد.

قیمت مصوب اقلام تنظیم بازار شب عید در استان اصفهان اعلام شد + جزئیات

حسین ایرندوست، سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص قیمت توزیع میوه تنظیم بازاری اظهار کرد: توزیع میوه از روز چهارشنبه شروع شده است که کف قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال ۱۰ هزار تومان، هر کیلو سیب قرمز ۱۱ هزار تومان و هر کیلو سیب زرد هم ۱۲ هزار تومان مصوب شد.

وی درباره گوشت و مرغ هم بیان کرد: طبق مصوبه استانی مرغ درجه B کیلویی حداکثر ۲۹ هزار تومان است که برای کل استان در حال تأمین شدن و تحویل است و برنامه‌ریزی هم کردیم که در ایام تعطیل هم کشتارگاه‌ها باز باشند؛ همچنین مصوب و به تمام مرغدارها اعلام کردیم آن‌هایی که آمادگی دارند در روزهای تعطیل مثل یکشنبه و دوشنبه تا چهارشنبه، مرغ‌های خودشان را که قابل عرضه در بازار است را به شبکه رهتاب اعلام کنند تا با کشتارگاه‌ها برای کشتار هماهنگ و متناسب با ظرفیت اعلامی کار کشتار هم انجام ‌شود.

ایراندوست درباره تخم ‌مرغ هم گفت: از نظر فراوانی تخم مرغ مشکلی نداریم، ولی قیمت آن مقداری بالاتر از قیمت مصوب است؛ قیمت مصوب برای تخم مرغ فله‌ای نایلونی حداکثر ۲۴ هزار تومان، برای تخم‌ مرغ فله‌ای شانه‌ای کیلویی حداکثر ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، برای خود شانه ۳۰ عددی حداکثر ۴۳ هزار تومان، برای بسته‌بندی کمتر از ۲۴ عدد حداکثر هر تخم مرغ هزار و ۹۰۰ تومان و برای بسته‌بندی ۳۰ عددی شیرین پک شده درب‌دار، حداکثر هر تخم مرغ هزار و ۷۰۰ تومان است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان در خصوص شیر و فرآورده‌های لبنی هم تصریح کرد: از نظر فراوانی چه در تولید و چه در عرصه فوق اشباع هستیم و هیچگونه افزایش قیمتی هم در این محصولات نداشتیم و نخواهیم داشت و وضعیت باثباتی را در این حوزه داریم.

وی به گوشت قرمز هم اشاره و بیان کرد: در مورد گوشت گوسفندی یک مقدار افزایش قیمت داشتیم که در ستاد تنظیم بازار استان مصوب شد که قیمت هر کیلوگرم گوشت درجه یک بره با حداکثر ۱۵۰ گرم دنبه، حداکثر ۱۶۰ هزار تومان باشد  این را به کشتارگاه‌ها اعلام کردیم و در این رابطه با اتحادیه هم هماهنگی و ابلاغ کردیم و بازرسان ما قیمت بالای ۱۶۰ هزار تومان را قبول ندارند و اگر گزارش شود، حتما برخورد صورت می‌گیرد.

ایراندوست افزود: باتوجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال عدد قابل توجهی مسافر نوروزی داشته باشیم برای اینکه خللی در تأمین به موقع گوشت تازه بوجود نیاید، از کشتارگاه‌ها خواستیم به صورت شیفتی باشند و در روزهای تعطیل هم ۲ تا از کشتارگاه‌ها که تأمین‌کننده اصفهان و شهرهای پیرامونی هستند را مکلف کردیم که باز باشند.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان به مایحتاج عمومی از قبیل برنج و شکر و روغن هم اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه هم پیش‌بینی‌های لازم شده بود و نگرانی در این رابطه وجود ندارد؛ به خاظر نگرانی‌هایی که وجود داشت به کارخانه‌های قند و شکر اصفهان و نقش جهان هم که قبلا ابلاغ کرده بودیم شکر و قند مازاد خود را عرضه نکنند، بعد از جلسه تنظیم بازار هفته جاری به خاطر وجود مازاد شکر، اجازه دادیم این مازاد را به متقاضیان بخش خصوصی عرضه کنند و از این بابت هم نگرانی نداریم.

وی وضعیت فراوانی میوه شب عید را هم خوب دانست و اضافه کرد: نگرانی‌هایی برای عرضه میوه در بازار داخلی وجود داشت که با هماهنگی که با وزارت صمت انجام دادیم، این نگرانی برطرف شد و از روز گذشته این عرضه با قیمتی که گفتم شروع شده است؛ حدود ۵۰ غرفه در شهر اصفهان پیش‌بینی کردیم که ۱۳ کوثر جزو این‌هاست و مابقی هم میوه‌فروشی‌هایی است که از قبل در سطح شهر فعال بودند مأموریت پیدا کردند که این عرضه را انجام دهند؛ در شهرستان‌ها هم ۱۴۰ واحد پیش‌بینی شده است که میوه را عرضه کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول