اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پرندگان تابستان‌گذران در حال ورود به مازندران/ ممنوع بودن زنده‌گیری و خریدوفروش لاک‌پشت برکه‌ای

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه پرندگان تابستان‌گذران درحال ورود به استان هستند، گفت: در مواردی در سفره‌های هفت‌سین لاک‌پشت برکه‌ای مشاهده شده که افراد باید بدانند زنده‌گیری و خرید و فروش این گونه ممنوع است‌.

پرندگان تابستان‌گذران در حال ورود به مازندران/ ممنوع بودن زنده‌گیری و خریدوفروش لاک‌پشت برکه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،کوروس ربیعی مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران امروز در با اشاره به خروج تدریجی پرندگان مهاجر از طبیعت استان، اظهار کرد:
پرندگان تابستان‌گذران به‌تدریج در حال ورود به طبیعت مازندران هستند.

وی با اشاره به اینکه پرندگان زمستان‌گذران یا مهاجر که در حال خروج از طبیعت مازندران هستند، گفت: برخی از گونه‌های پرندگان تابستان‌گذران مثل پرستوهای دریایی، زنبورخورها، چلچله‌ها و سایر وارد استان شدند.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: امسال جمعیت کمتری از پرندگان وارد استان شدند که مهاجرت پرندگان مهاجر همچنان در حال انجام است به‌طوری‌که بخشی از جمعیت آنان از تالاب‌های استان خارج شدند.

ربیعی خاطرنشان کرد: موضوع مهم توجه به حفاظت از پرندگان است، چرا که برخی از آنان جز گونه‌های کمیاب و نایاب هستند و باید در حفاظت از این گونه‌ها تلاش شود.

وی یادآور شد: پرندگان تابستان‌گذران که برخی از گونه‌ها اکنون وارد استان شدند به‌دلیل آشیانه‌سازی زیستگاه خاص خود را دارند.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه بعضا در سفره‌های هفت‌سین لاک‌پشت‌های برکه‌ای دیده می‌شود، گفت: زنده‌گیری و خرید و فروش لاک‌پشت‌های برکه‌ای در آب‌بندان‌ها دیده می‌شود که باید اعلام کنیم این کار تخلف محسوب می شود و ممنوع است و در صورت مشاهده با چنین مواردی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول