اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ادامه پایش‌ها در میانکاله/ همچنان صدای پرندگان به گوش می‌رسد

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر ادامه پایش‌ها در این تالاب گفت: احتمال اینکه مقدار زیادی از علت مسمومیت از چرخه محیط تغذیه‌ای خارج شده باشد، زیاد است.

ادامه پایش‌ها در میانکاله/ همچنان صدای پرندگان به گوش می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مرگ پرندگان در میانکاله کابوسی بود که دو سال پی‌درپی وجود داشت، اما این روزها محیط‌بانان هر رو تالاب را مورد پایش قرار می‌دهند.

 بهمن ماه دو سال گذشته مرگ پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله رقم خورد؛ پرندگانی که آوازشان سراسر تالاب را فرا گرفته بود و به جای آن غم با بهشت پرندگان عجین شد.

کوروس ربیعی مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در ارتباط با آخرین وضعیت پایش‌ها اظهار کرد، سال گذشته از ابتدای بهمن ماه مرگ پرندگان رخ داد و تا زمان مهاجرت و برگشت حتی اوایل فروردین ماه ادامه داشت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال تاکنون شاهد این  اتفاق تلخ نبودیم،گفت: در هر صورت پایش‌ها انجام می‌شود.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: امیدواریم تلفات پرندگان براثر مسمومیت  عوامل محیطی باشد؛ چرا که تقریبا سه سال از تلفات می‌گذرد و احتمال اینکه مقدار زیادی از چرخه مسمومیت از عرصه محیط تغذیه‌ای خارج شده باشد، می‌تواند از دلایلی باشد که احتمال اینکه تلفات پرندگان تکرار نشود، را بالاتر ببرد.

ربیعی با اشاره به اینکه کماکان پرندگان در تالاب حضور دارند، تصریح کرد: موضوع مهم اینکه میزان مهاجرت پرندگان  نسبت به میانگین دو سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است که البته عامل مهاجرت بحث بیماری نیست، بلکه شرایط آب و هوایی در این زمینه موثر خواهد بود و دامنه مهاجرت براثر تغییرات شرایط آب و هوایی است.

به گزارش فارس، طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ حدود ۸۰ هزار پرنده مهاجر در ضلع جنوبی تالاب میانکاله براثر بوتولیسم تلف شدند که سراسر تالاب را سکوت عجیب و غم‌انگیزی فرا گرفت  تالابی که روزی صدای هیاهوی پرندگان از دوردست‌ها به گوش می‌رسید.

انتهای پیام /۸۶۰۳۴/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول