اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز بیست و دومین طرح ملی «خدمات بشردوستانه» هلال احمر زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از آغاز بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی خبرداد و افزود: این طرح با شعارهای «جوانان هلال احمر سفیران ایمنی و سلامت و نشاط اجتماعی»، «عیدی برای همه»و «سفرمسئولانه در قرن جدید – قرن امید» در استان آغاز شد.

آغاز بیست و دومین طرح ملی «خدمات بشردوستانه» هلال احمر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قاسم موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سازمانی فرهنگی، آموزشی و امدادی به شمار می‌رود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: هلال احمر در راستای ایفای بخشی از رسالت و مسؤولیت بشردوستانه خود در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان به منظور افزایش روحیه امید و نشاط اجتماعی و تامین سفری سالم و ایمن، مسؤولانه، افزایش تاب آوری و بهبود در سبک زیست و فرهنگ تعامل اجتماعی، با توجه به شرایط ناپایدار کرونا، محدودیت‌های مشروط و پیش‌بینی موج گسترده و حجم وسیع مسافرت‌های نوروزی و لزوم آمادگی خدمت‌رسانی، بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه اعضای جوانان هلال احمر به مسافران نوروزی را اجرا می‌کند.

وی گفت: به منظور تحقق این موارد بیان شده،  واحد جوانان هلال احمر استان اقدام به راه‌اندازی سه پست ثابت و چهار اکیپ سیار «سحاب» از 25 اسفند امسال تا 13 فروردین سال آینده کرده است.

موسوی ادامه داد: این پست و تیم‌های سیار خدمات بشردوستانه و ارائه کمک‌های اولیه امدادی و آموزش‌های همگانی هلال احمر را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب پذیری کودکان، در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقصد سفر و مبادی ورودی ارائه می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان هدف از این طرح را مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشردوستانه و نهادینه سازی حسن مسؤولیت پذیری اجتماعی، ارتقای ایمنی و سلامت همنوعان و هموطنان در سفرهای نوروزی و تامین نشاط جمعی بیان کرد.

وی گفت: پست‌های ثابت در مبادی ورودی به استان زنجان در آزادراه زنجان - قزوین در مجتمع پاسارگاد، در میدان بسیج شهر زنجان و موزه رختشویخانه این شهر خدمات بشردوستانه ارائه می‌دهند.

موسوی یادآوری کرد: تیم‌های سیار سحاب نیز با هدف ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه نسبت به ارائه هشدارهای ایمنی به مسافران در خصوص مناطق پرخطر و نقاط آسیب پذیر و راهنمایی آنان به نقاط ایمن، مشارکت در غربالگری و سنجش سلامت احتمالی مسافران نوروزی، آموزش سنجش فشار خون به مسافران و ارائه خدمات امداد و کمک های اولیه به مسافران اقدام می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان فعالیت تیم‌های سحاب را در شهرستان های زنجان، خدابنده و طارم اعلام کرد.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول