اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دفتر یونسکو برگزارکننده برنامه‌های «مسیر گردشگری غرب کشور» بود/ بابت حواشی متأسفم

شهردار همدان با ابراز تأسف از حواشی رخ داده در برنامه «مسیر گردشگری غرب کشور» گفت: دفتر یونسکو برگزارکننده این رویداد گردشگری بود و مدیریت شهر همدان نقشی در انتخاب و ممیزی گروه‌ها نداشت، با این وجود به خاطر هنجارشکنی‌ در این برنامه متأسفم.

دفتر یونسکو برگزارکننده برنامه‌های «مسیر گردشگری غرب کشور» بود/ بابت حواشی متأسفم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سید مسعود حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی برگزاری آئین جهانی «نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور» اظهار کرد: روز گذشته مراسمی با عنوان مسیر گردشگری غرب کشور در همدان برگزار شد که از آرامگاه بوعلی آغاز شد و از پیاده‌راه بوعلی و میدان امام(ره) عبور کرد و به تپه هگمتانه رسید.

 وی با اشاره به اینکه مسیر گردشگری غرب کشور در شهرهای همدان، سنندج و کرمانشاه تعریف شده است گفت: هدف از برگزاری این برنامه در همدان جذب توریسم و معرفی آثار و بناهای تاریخی و مکان‌های گردشگری این شهر بود.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: در این برنامه مردم همدان به دعوت شهرداری پاسخ گفتند و استقبال خوبی هم در مراسم افتتاحیه و مسیری که تعریف شده بود از سوی گروه‌ها و اقوام مختلف که از شهرهای استان‌های مختلف کشور حضور یافته بودند، صورت گرفت.

 وی با بیان اینکه در حاشیه مراسم یک گروه از اقوام متعلق به یکی از استان‌های جنوبی کشور در همدان حضور یافته بوده که باعث ایجاد حواشی شد گفت: تصور ما بر این بود این گروه در همدان حضور ندارد اما روز گذشته به اجرای برنامه‌ای از سوی آنها اقدام شده بود که متاسفانه در برنامه آنها هنجارشکنی باعث بروز مشکل و واکنش‌هایی شد.

حسینی با بیان اینکه ما بعد از دیدن کلیپ و تصاویر اجرای برنامه این گروه دیدیم شئونات اسلامی رعایت نشده بود که باعث تکدر خاطر ما هم شد افزود: اصلا انتظار چنین اتفاقی را در شهر نداشتیم و اصلا بنا نبود برنامه‌ای به این شکل برگزار شود.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان یک شهروند و مسوول مدیریت شهری همدان از این اتفاق بسیار ناراحت  شدم گفت: وقوع این اتفاق به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست و به نظر یک اتفاق حاشیه‌ای تمام محسنات این برنامه و اهدافی که دنبال می‌کردیم، را به حاشیه برد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه ما به دنبال ایجاد نشاط و شادی در بین مردم بودیم آن هم بعد از دو سال کرونا گفت: برای این برنامه آئین‌های سنتی در شهر البته از طرف دفتر ملی یونسکو در تهران تدارک دیده شده بود و مهمانان و گروه‌هایی از اقوام مختلف به شهر همدان دعوت شده بودند، مدیریت شهری همدان هم نقشی در انتخاب و ممیزی این گروه‌ها نداشت.

وی با بیان اینکه مسیر گردشگری اتفاق افتاده بود و گروه‌هایی از کشور توسط این دفتر دعوت شده بودند که قرار بود در همدان، سنندج و کرمانشاه برنامه‌هایی را اجرا کنند یادآور شد: با توجه به زمان محدود امکان ممیزی وجود نداشت و متأسفانه بروز این اتفاق و هنجارشکنی باعث ناراحتی ما هم شد.

حسینی گفت: بنده به عنوان شهردار همدان از همه مردم به ویژه خانواده‌های شهدا، افراد دغدغه‌مند و عالمان عذرخواهی می‌کنم و امیدواریم در برنامه‌هایی آتی موارد حاشیه‌ای بر متن غلبه نکند و موجب شادی و خرسندی تمام مردم شهر همدان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهر همدان شهر دغدعه‌مندی است که مردمان آن نیز نسبت به مسائل مختلف بی‌تفاوت نیستند که این سرمایه‌ای ارزشمند است.

سخنگوی شورای شهر همدان نیز با اشاره به اتفاق اخیر در برگزاری آیین جهانی «نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور» در شهر همدان اظهار کرد: از وظایف شهرداری برگزاری برنامه‌هایی برای گردشگری و ایجاد فضای مناسب است تا شهروندان بتوانند از برنامه‌های مفید و ارزشمند بهره‌مند شوند.

محمود مسگریان گفت: این برنامه توسط دفتر یونسکو اجرا شد و شهرداری همدان میزبان بود و بسیار مفید هم برای شهر همدان؛ البته در حاشیه آن متاسفانه مراسم دیگری اجرا شده که هیچگاه مورد تایید و نظر ما نیست.

وی با بیان اینکه شورای شهر در این زمینه بررسی‌هایی داشت که شاید از دید مدیریتی مسئله مغفول مانده بود و هنجارشکنی‌هایی در یک مورد از برنامه اتفاق افتاد عنوان کرد: این مسئله به هیچ وجه مورد تایید ما نیست، امیدواریم از این پس توسط شهرداری و شورای شهر از تکرار این مسائل جلوگیری شود و ما شاهد آزرده خاطر شدن دغدغه‌مندان نسبت به مسائل فرهنگی نباشیم.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول