اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

حامی گردشگری هستیم با تأکید بر رعایت موازین شرعی

امام جمعه همدان با بیان اینکه ما حامی گردشگری و توسعه شهر هستیم آن هم با تأکید بر رعایت موازین شرعی گفت: همه بر این موضوع تاکید دارند که همدان دارای ظرفیت‌های گردشگری بالایی است، اما آنچه مهم است تلاش برای گردشگری سالم در همدان است.

حامی گردشگری هستیم با تأکید بر رعایت موازین شرعی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با شهردار همدان، با ابزار تاسف از برخی اتفاقات رخ داده روز گذاشته در همدان و با تقدیر از همه مطالبه‌گران و گروه‌هایی که از دیروز نگران این مسئله در همدان بودند، اظهار کرد: این اتفاق حاکی از آن است که مردم دارالمومنین نسبت به مسائل مذهبی حساسیت ویژه‌ای دارند و این قابل تقدیر است.

وی افزود: نگرانی و حساسیت مردم دارالمومنین نسبت به مسایل خلاف شرع و فرهنگ دینی قابل تقدیر است و بنده وظیفه خود می‌دانم تا از این عزیزان تقدیر کنم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه ما حامی گردشگری و توسعه شهر هستیم، خاطرنشان کرد: همه بر این موضوع تاکید دارند که همدان دارای ظرفیت‌های گردشگری بالایی است، اما آنچه مهم است تلاش برای گردشگری سالم در همدان است.

وی افزود: باید با برنامه‌ریزی و تدوین پیوست فرهنگی، بتوانیم زمانی که یک گردشگر وارد همدان می‌شود، فرهنگ مذهبی و شهری خودمان را به آنها القا کنیم نه که آن ما متاثر از دیگر فرهنگ‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دارالمومنین همدان آداب و فرهنگ خودش را دارد، یادآور شد: این انتظار از مسولان همدانی وجود دارد که با مراقبت، دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه متدین همدان، از مشاهده این تصاویر ناراحت شدند، گفت: خوب است که شهردار و مسولان مرتبط با اجرای این برنامه توضیحاتی را به مردم ارائه دهند و به مطالبه مردمی پاسخ دهند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان تصریح کرد: البته مجموعه‌های مرتبط همانند وزارت ارشاد نیز لازم است که در رابطه با نحوه مجوز دهی به برخی از گروه‌های حاضر در این مراسم پاسخگو باشند.

همدان اجازه ممیزی در اجرای مراسم را نداشت/ فرایند توسط تهران تعریف شده بود

شهردار همدان نیز با اشاره به اینکه در اجرای این مراسم همدان اجازه ممیزی نداشت و فرایند آن از تهران ابلاغ شده بود، اظهار کرد: روز گذشته این مراسم در تهران در موزه دفاع مقدس پایتخت برگزار شد و تمام این گروه‌ها در آنجا به اجرای برنامه پرداختند، اما تنها بازتاب رسانه‌ای آن گروه دف‌نوازی بود که در فضای مجازی منتشر شد.

سیدمسعود حسینی با بیان اینکه با مشاهده برخی از گروه‌ها نسبت به اجرای آن در همدان ابراز نگرانی کردم، گفت: حتی زمانی که این گروه ها به همدان آمدند نیز پیگیر برخی افراد بودیم و اجرای مراسم آنها را به شخصه ندیدیم، اما متاسفانه ظهر کلیپ آنها را در فضای مجازی مشاهده کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت کل برنامه با بنده بوده است، مطرح کرد: من هم از رخ دادن این حوادث بسیار ناراحت شدم و جای هیچ توجیهی وجود ندارد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول