اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

صابریون: چرا باید به بهانه نشاط احکام شرعی را زیر پا گذاشت؟/ از مردم عذرخواهی کنید

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: تمام کسانی که به بهانه نشاط اجتماعی احکام شرعی را زیر پا گذاشته‌اند باید از مردم عذرخواهی کنند.

صابریون: چرا باید به بهانه نشاط احکام شرعی را زیر پا گذاشت؟/ از مردم عذرخواهی کنید

میثم صابریون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در واکنش به راه‌اندازی کارناوال مسیر توسعه گردشگری غرب کشور که همراه با رقص مختلط زنان و مردان برگزار شد اظهار کرد: ما هیچ گاه مخالف شادی، نشاط اجتماعی  و توسعه صنعت گردشگری نبوده و نیستیم اما در کشور اسلامی هیچ کس حق ندارد احکام شرعی را زیر پا بگذارد و نسبت به خون شهدا بی‌حرمتی کنند.

وی با بیان اینکه مسوولان این اقدام هنجارشکن باید ضمن جبران مافات از مردم دارالمومنین و دارالجهاد همدان عذرخواهی کنند گفت: ستاد امر به معروف مخالف نشاط و شور اجتماعی نیست اما نشاط اجتماعی با هنجار شکنی و نادیده گرفتن احکام شرعی تفاوت دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه می‌توان با استفاده از نظرات تخصصی متولیان امر بدون آنکه مرتکب فعل حرام مانند رقص و یا پوشش نامناسب زنان، نشاط و شادی را به جامعه تزریق کرد ضمن هشدار به متولیان امر برای جلوگیری از تکرار چنین برنامه‌های ناهنجاری گفت: این برنامه‌ها عاملی می‌شود که قبح گناه در منظر جامعه شکسته و گناه عادی‌انگاری شود که بدترین آفت برای یک جامعه اسلامی است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر دو رکن از ارکان دین مبین اسلام است و طبق فرمایشات رهبری همه وظیفه دارند در این امر مقدس مشارکت داشته باشند لذا انتظار می‌رود روحانیت، دانشجویان انقلابی، نخبگان و آحاد جامعه نسبت به اقدامات نسنجیده و ناهنجار هوشیار بوده و ضمن مطالبه‌گری از مسوولان به وظیفه شرعی خود عمل کنند.

صابریون ضمن اعلام آمادگی ستاد امر به معروف استان برای همفکری و همکاری با دستگاه‌های مختلف دولتی گفت: همانگونه که رهبری متذکر شده‌اند سازمان یونسکو به دنبال ترویج فرهنگ غرب و به انحطاط کشاندن جامعه اسلامی است و فرهنگ غنی اسلام نیازی به برنامه‌های مبتذل آنان ندارد لذا می‌توان با مشاوره‌های تخصصی و با استفاده از صاحبنظران دینی و متخصصان فرهنگی مربوطه با رعایت موازین شرعی برنامه‌های مفید و مفرحی در سطح شهر اجرا کرد.

به گزارش فارس روز گذشته با حضور پرتعداد کاروان یونسکو، میدان امام(ره) همدان شاهد هنجارشکنی و حرکات موزون زن و مرد تخت لوای گردشگری و یونسکو بوده است که همین امر منجر به واکنش‌هایی در این زمینه شده است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول