اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

پیگیری‌های فارس نتیجه داد؛ پرداخت بخشی از معوقات کارگران شهرداری ایلام

به دنبال پیگیری خبرگزاری فارس بخشی از حقوق کارگران پرداخت شد و اکنون خواستار پرداخت مابقی طلب خود هستند.

پیگیری‌های فارس نتیجه داد؛ پرداخت بخشی از معوقات کارگران شهرداری ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چندی پیش مخاطبان فارس سوژه‌ای را عنوان «مطالبه پرداخت معوقات کارگران شهرداری ایلام» در سامانه فارس من به ثبت رساندند که  خبرنگاران فارس، در گزارشی با عنوان «سال تمام شد اما معوقات پرداخت نشد!» به این مطالبه ی کارگران شهرداری ایلام پرداختند.

کارگران شهرداری ایلام علاوه بر ۱۲ ماه اضافه کار، شب کاری و سنوات ، سه ماه بود که حقوقی دریافت نکرده بودند و پیمانکار پروژه هم ادعا میکرد که در حالی ۹ ماه از حقوق کارگران را پرداخت کرده است که بر اساس قرارداد، تنها در قبال سه ماه از آن تعهد داشته است و شهرداری ۶ ماه به این شرکت بدهکار است.

پس از انتشار این گزارش طولی نکشید که پیگیری خبرگزاری فارس نتیجه داد و امروز مدیر شرکت مهراختیار غرب که طرف قرارداد شهرداری ایلام در پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از پرداخت بخشی از حقوق این کارگران زحمتکش خبر داد.

مابقی طلب شرکت را نیز پرداخت کنید

مظفری مدیر شرکت مهراختیار غرب به خبرنگار فارس گفت: امروز حقوق دی و بهمن ماه و همچنین عیدی نیروهای شرکتی خدمات شهری ایلام توسط شرکت پرداخت شد.

وی در ادامه افزود: این درحالیست که شهرداری ایلام حقوق مرداد و شهریور را به شرکت پرداخت کرده و مابقی طلب شرکت از شهرداری هم‌چنان پرداخت نشده است.

مظفری در پایان بیان کرد: از این که مشکل کارگران زحمتکش خدمات شهری را پیگیری کردید از شما ممنونیم و تقاضا داریم که در صورت امکان از مسئولین شهرداری تقاضا کنید که مابقی طلب شرکت را پرداخت کنند.

بعد از این گفت‌وگو به سراغ مسئولین شهرداری ایلام رفتیم تا در این خصوص گفت‌وگویی را با آنان داشته باشیم.

دو ماه از حقوق کارگران شرکتی خدمات شهری پرداخت شد

میرزایی، معاون منابع و توسعه شهرداری ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: دو ماه از حقوق کارگران شرکتی خدمات شهری پرداخت شده است و مابقی طلب این شرکت را هم در ماه‌های آینده پرداخت خواهیم کرد.

پس از این گفت‌وگو برای اطمینان بیشتر به سراغ کارگران رفتیم تا جزئیات بیشتر در خصوص کم و کیف این پرداختی‌ها جویا شویم.

12 ماه اضافه کاری، شب کاری و سنوات پرداخت نشده است

یکی از این کارگران شرکتی خدمات شهری ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: امروز دو ماه حقوق و عیدی ما را پرداخت کردند اما همچنان ۱۲ ماه اضافه کاری، شب کاری و سنوات، از  ابتدای سال تا کنون پرداخت نشده است.

وی در پایان افزود: از شما بابت پیگیری این مشکل تشکر می‌کنیم و تقاضا داریم پیگیر احقاق دیگر معوقات ما باشید تا در سایه ی این پرداخت حقوق به فراموشی سپرده نشوند.

این که کارگران شهرداری ایلام به حق خود رسیده‌اند خبر خوبی است اما نکته ای که اهمیت دارد این است که از تکرار این مشکل جلوگیری شود.

عدم نظارت بر روند پرداخت دستمزد کارگران، عامل اصلی ایجاد این مشکل و ایجاد تعویق در پرداختی‌هاست که لازم است در قراردادهای سال جدید شهرداری ایلام با پیمانکاران، دستگاه‌های نظارتی هم به عنوان ناظر به این موضوع ورود و بر روند پرداخت حقوق کارگران نظارت دقیق و مستمر داشته باشند.

این که پیمانکار هر بار برای رسیدن به حق خود مجبور باشد چند ماه حقوق کارگران را پرداخت نکند اصلا شایسته نیست و لازم است که با ورود یک نهاد نظارتی هم چون سازمان بازرسی یا اداره دادستانی به این موضوع و نظارت بر حسن پرداخت دستمزد کارگران، از تکرار این مشکل جلوگیری به عمل آید و همچنین مابقی معوقات و مطالبات این قشر زحمتکش در کمترین زمان ممکن به دست آنان برسد تا باری دیگر برای رسیدن به حق خود مجبور نباشند دست به دامان کسی شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول