اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افتتاح بزرگترین پیست کارتینگ خراسان‌جنوبی

درب بزرگترین پیست کارتینگ خراسان‌جنوبی به روی رانندگان علاقمندان باز شد.

افتتاح بزرگترین پیست کارتینگ خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، در راستای گرامیداشت هفته جوان و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و رانندگی با حضور امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسؤولان شهرستان فردوس بزرگترین پیست کارتینگ خراسان‌جنوبی افتتاح شد.

شهردار فردوس در مراسم بهره‌برداری از این مجموعه فرهنگی، آموزشی و ورزشی اظهارداشت: یکی از اولویت‌های شهرداری ایجاد نشاط اجتماعی و توجه ویژه به نسل جوان است.

حسین اکبری افزود: کارتینگ پایه اصلی رانندگی دنیا و مکمل تمام رشته‌های اتومبیل‌رانی بوده که رانندگان حرفه‌ای به آن می‌پردازند.

شهردار فردوس تصریح کرد: کارتینگ یک ورزش موتوری هیجان‌انگیز و سرعتی با خودروهای چهارچرخ کوچک بوده که معمولاً در مسیرها و جاده‌های کوتاه انجام می‌شود.

اکبری یادآور شد: ماشین‌های تفریحی کارتینگ، ماشین‌هایی با قابلیت هدایت و کنترل بالا هستند که به سبب نوع طراحی شاستی و نزدیک بودن مرکز ثقل آن به سطح زمین از چسبندگی و فرمان‌پذیری بسیار خوب در سطح مسیر حرکت  برخوردارند و به همین دلیل تقریباً واژگونی این وسیله به طور عادی غیر ممکن است.

وی گفت: تمام رانندگان حرفه‌ای و  کلیه علاقمندان خراسان‌جنوبی می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آموزشی کارتینگ در سه مرحله‌ی مقدماتی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای  استعداد خود را شکوفا نمایند.

شهردار فردوس عنوان کرد: بزرگترین پیست کارتینگ خراسان‌جنوبی با زیربنای ۴۰۰ متر در مجموعه شهربازی پارک دلگشا فردوس توسط بخش خصوصی و حمایت شهرداری احداث شده است.

اکبری با اشاره به هزینه‌کرد یک‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی پیست کارتینگ فردوس افزود: مبلغ یک‌میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان نیز برای احداث زیرساخت پروژه توسط شهرداری تأمین شده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول