اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ایجاد مرکز منطقه‌ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال در زنجان/ تخصیص بودجه 4 میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه منعقده بین فاوا و استانداری زنجان مرکز منطقه‌ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال در زنجان برپا می‌شود، گفت: این مرکز در واقع همکار پارک‌ها و دانشگاه‌های استان خواهد بود.

ایجاد مرکز منطقه‌ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال در زنجان/ تخصیص بودجه 4 میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر صدیق در آئین امضای تفاهم‌نامه بین پارک فاوا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با استانداری و پارک علم و فناوری استان در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال در استان زنجان که در استانداری زنجان برگزار شد،  با بیان اینکه وزارت فناوری اطلاعات ماموریت خودش را برپایی شبکه ملی اطلاعات قرار داده و مقام عالی اطلاعات از عبارت فرمانده میدان در این حوزه استفاده کرده است، اظهار کرد: حجم تجارت جهانی این حوزه ۵ هزار میلیارد دلار است و ما جزو یک درصد جمعیت جهان هستیم که نفوذ تکنولوژی در آن بالا است.

رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سهم کشور ما از اقتصاد دیجیتال با توجه به جمعیت باید ۵۰ میلیارد دلار باشد که معادل یک هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، افزود: اگر این حجم تجارت در حوزه مورد نظر محقق شود می‌تواند اقتصاد ۲۰ درصد از جمعیت کشور را پاسخگو و در واقع شغل کامل باشد که در واقع راه‌کار نجات اقتصاد ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برپایی درست شبکه ملی اطلاعات زمینه ساز توسعه تمدنی خواهد بود، افزود: همه تلاش دولت برای برپایی این شبکه است، منتهی باید متوجه بود که همه امور که نباید در دست دولت باشد بلکه باید بخشی از امور هم در دست بخش خصوصی که همان شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال هستند قرار گیرد.

رئیس فاوا با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه منعقده بین فاوا و استانداری زنجان مرکز منطقه‌ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال در زنجان برپا می‌شود، افزود: این مرکز در واقع همکار پارک‌ها و دانشگاه‌های استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه دوم منعقده عمده مسؤولیت‌های فاوا به پارک علم و فناوری زنجان تفویض خواهد شد، افزود: حجم اولیه این تفاهم‌نامه در سال‌جاری ۴ میلیارد تومان است که قابل افزایش خواهد بود منتهی شرط این افزایش پیشبرد امور است.

صدیق افزود: اعتبارات تخصیص یافته نیازمند حضور فعالان شرکت‌ها در محل پارک و البته تایید پارک علم و فناوری است، ضمن اینکه دریافت اعتبار و رها کردن کار، منجر به مطالبه دوبرابری مبلغ مورد نظر خواهد شد.

همچنین مدیرکل ارتباطات و فناوری استان زنجان در این آئین اتصال هر دو پارک علم و فناوری استان زنجان به شبکه توسعه اقتصادی دیجیتال پارک علم و فناوری وزارت ارتباطات در سال‌گذشته را از اقدامات انجام شده دانست و افزود: در گام دوم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری با استانداری برای راهبری موضوع در استان و همچنین پارک علم و فناوری استان برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف مربوطه در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی شده است.

حامد سرائی ادامه داد: سعی می‌شود سیاست‌گذاری و جهت‌دهی و تقویت کسب و کارهای حوزه دیجیتال محقق شود و پرداخت تسهیلات حمایتی و سرمایه‌گذاری خطر پذیر برای کسب و کارهای حوزه ict هم قرار گیرد.

انتهای پیام/73004/ق/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول