اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ترانزیت جاده‌ای امسال 9 میلیون تن/ وزارت نفت‌ اعتبار «سامانه سپهتن» را نداد

معاو ن وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ قرار بود وزارت نفت اعتباری اختصاص دهد تا سامانه سپهتن روی کامیون‌ها نصب شود اما این اعتبار اختصاص نیافت ولی ما هنوز منتظر هستیم، همچنین قرار است نرم‌افزاری جدید از سوی پلیس تهیه و جایگزین نرم‌افزار قدیم سپهتن شود.

ترانزیت جاده‌ای امسال 9 میلیون تن/ وزارت نفت‌ اعتبار «سامانه سپهتن» را نداد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ داریوش امانی بعدازظهر امروز در نشست خبری که به صورت مجازی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: ستاد سفرهای نوروزی از اوایل بهمن امسال در سازمان راهداری شکل گرفت، اعتباراتی به ادارات کل استانی اختصاص دادیم تا در موضوع منظرآرایی راه‌ها،‌پاکیزگی محورهای ورودی شهرها، خط‌کشی جاده‌ها، ایمن‌سازی نقاط پرحادثه و آشکارسازی نقاط فعالیت‌ها در دستور کار باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ 1500 میلیارد تومان برای طرح نوروزی به ادارات کل استانی ابلاغ و تخصیص اعتبار شد راهدارخانه‌ها مجددا تجهیز شدند و بازسازی ماشین‌آلات راهسازی در دستور کار قرار گرفت.

امانی افزود:‌ در ایام طرح نوروزی 12 هزار نفر از راهداران در 1200 راهدارخانه و با 9500 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در خدمت مسافران هستند.

وی اضافه کرد: «پویش همراهان سفر ایمن»‌ را راه‌اندازی کردیم که در 23 استان، 25 مجتمع خدماتی رفاهی از 25 اسفند تا 15 فروردین 1401 برنامه فرهنگی برای رفع خستگی مسافران و راننده در این مجتمع‌های خدماتی رفاهی انجام می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ درب راهدارخانه‌ها بر روی مسافران باز است اگر نیاز داشتند می‌توانند از مجموعه‌های راهداری‌ استفاده کنند و قطعا راهدارخانه‌ها پذیرای مسافران هستند.

* رفع 500 نقطه پرحادثه جاده‌ای

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر برنامه‌ریزی سازمان راهداری برای کاهش سوانح رانندگی در نوروز امسال اظهار داشت:‌ در سال جاری 500 نقطه پرحادثه برطرف و با پلیس صورتجلسه شد همچنین به استان‌ها تأکید شده است آشکارسازی نقاط برای راننده‌ها ویژه‌تر باشد.

امانی ادامه داد:‌در هوشمندسازی راه‌ها 400 سامانه که چندین سال سرمایه‌گذاری شده بود اما بهره‌برداری نمی‌شد امروز زیر بار ترافیک آمد و اطلاعات 350 سامانه در اختیار پلیس قرار گرفت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: گشت‌های نامحسوس راهداری در جاده‌ها و پایانه‌های مسافری فعال هستند همچنین به استان‌ها اعلام کرده‌ایم استان‌هایی که کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی در ایام نوروز داشته باشند بهره‌وری دریافت می‌کنند.

* سفرهای جاده‌ای نوروز امسال با 100 درصد ظرفیت ناوگان

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر الزام رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان جاده‌ای مسافری بابت سفرهای نوروزی، گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور 100 درصد ظرفیت ناوگان برای سفرهای نوروزی اختصاص یافته است همه شرکت‌های مسافری به سامانه «امید ایران»‌ متصل هستند و صدور بلیت بر اساس کدملی انجام می‌شود و برای 100 درصد ظرفیت‌ها بلیت صادر شده است البته پروتکل‌های بهداشتی طبق ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی می‌شود.

امانی بیان کرد:‌ در ایام نوروز 14500  دستگاه اتوبوس، 23 هزار دستگاه اتوبوس و 30 هزار دستگاه سواری کرایه آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند که البته برای دو الی سه روز آخر اسفند ماه ظرفیتی جدید هم در نظر گرفته‌ایم.

* هدفگذاری نوسازی ناوگان مینی‌بوسی و اتوبوسی در سال 1401

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان باری از سنوات گذشته آغاز شد و ادامه دارد، گفت:‌ از محل تولید داخل و ظرفیت قانونی واردات نوسازی ناوگان در حال اجراست، خودروها در حال واگذاری است و 80 درصد قیمت خودرو تسهیلات ارزان‌قیمت از سوی سازمان راهداری پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: برای سال 1401 نوسازی ناوگان مینی‌بوسی و اتوبوسی در صورت آمادگی شرکت‌های تولید داخل آغاز می‌شود.

* بدهی 3 هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران راه روستایی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: امسال برای واردات ناوگان راهداری مجوز گرفتیم تا از محل منابع داخلی سازمان این کار انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین بدهکاری سنواتی دولت به پیمانکاران راه روستایی 3 هزار میلیارد تومان است که قرار شد از محلی در اختیار سازمان راهداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مقرر شد راه روستایی امسال افزایش اعتبار داشته باشد همچنین غیر دریافتی نسبت به پارسال 30 درصد رشد داشته باشد که امیدواریم شورای نگهبان هر چه سریع‌تر این موارد را ابلاغ کند.

* رشد 30 درصدی ترانزیت جاده‌ای نسبت به سال 98

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: امسال 8.5 میلیون تن جابه‌جایی جاده‌ای بار ترانزیتی داشتیم که نسبت به سال 98 که کرونا وجود نداشت 30 درصد رشد داشته است و این رقم تا پایان سال به 9 میلیون تن می‌رسد.

* قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز افزایش نمی‌یابد

وی گفت: طی هماهنگی با اصناف حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای با وجود افزایش قیمت‌های لاستیک،‌ روغن و ‌قطعات یدکی خودرو، نوروز امسال افزایش قیمت بلیت اتوبوس نداریم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: البته بسته‌های تشویقی نیز در پایانه‌ها برای رانندگان در نظر گرفته شده است به عنوان مثال توزیع روغن خودرو انجام شد و یا لاستیک‌های باقیمانده از ارز 4200 که در اختیار رانندگان قرار گرفت.

* برنامه‌ریزی انعقاد تفاهم‌نامه ‌سه‌جانبه167 هزار دستگاهی برای نوسازی ناوگان

وی درباره جابه‌جایی مدیریتی در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: مشکلی در اینباره نبود ما با تخلفات احتمالی برخورد می‌کنیم، نوسازی ناوگان در سازمان راهداری در ارتباط مستقیم با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: تفاهم‌نامه نوسازی 167 هزار دستگاهی بین وزارت صمت، وزارت نفت و و زارت راه را دنبال می‌کنیم و نقش اصلی را در این حوزه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خواهد داشت.

* آخرین جزئیات اصلاح حذف و آشکارسازی نقاط پرحادثه

وی بیان کرد:‌ از 1585 دستگاه نقطه پرحادثه اصلاح 250 نقطه به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت، 230 نقطه پرحادثه امروز حذف شده است، 15 نقطه در حوزه فعالیت‌های شرکت ساخت است و 15 نقطه هم در حال رفع است.

امانی اضافه کرد: رفع یک‌هزار نقطه پرحادثه حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که اگر تأمین شود یک ساله این نقاط را رفع می‌کنیم.

* سامانه سپهتن به نرم‌افزار جدید تجهیز می‌شود

وی گفت:‌ قرار بود وزارت نفت اعتباری اختصاص دهد تا سامانه سپهتن روی کامیون‌ها نصب شود اما این اعتبار اختصاص نیافته است ولی ما آماده هستیم همچنین قرار است نرم‌افزاری جدید از سوی پلیس تهیه و جایگزین نرم‌افزار قدیم سپهتن شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول