اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

همکاری سازمان راهداری‌ و معاونت علمی ریاست جمهوری در ارتقای بومی‌سازی‌‌

معاون وزیر راه و شهرسازی از همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اجرای طرح‌های‌ پسا دکتری تخصصی با مشارکت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خبر داد.

همکاری سازمان راهداری‌ و معاونت علمی ریاست جمهوری در ارتقای بومی‌سازی‌‌

‌داریوش امانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: فرصت‌های پسا دکتری با همکاری مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و  صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اجرایی می‌شود. 

وی توضیح داد: در راستای شتابدهی به رفع نیازهای فناورانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای و ارتقای بومی‌سازی و دستیابی به فناوری‌­ها و تکنولوژی‌های نوین بر اساس توانمندی‌های علمی کشور، مقدمات اجرایی تعریف فرصت­‌های تخصصی پسا دکتری در حوزه فعالیت‌های راهداری و حمل و نقل جاده­ای با همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، به اجرا در خواهد آمد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در همین راستا جلسه‌­ای مشترک در محل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و با حضور معاون صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (امینی) و‌ مدیر کل دفتر مطالعات راهبردی (ذاکری) برگزار شد، در این جلسه الزامات برنامه زمانبندی و نکات کلیدی اجرای این طرح مورد تفاهم و بررسی قرار گرفت.

امانی افزود: همچنین تهیه شیوه نامه عملیاتی و تنظیم درخواست پیشنهادهای مربوطه در دستور کار کارگروه قرار گرفت که پس از ابلاغ طرح حمایتی مذکور آغاز و محققان پسادکتری فناورانه در راستای موضوعات و اهداف سازمان فعالیت مطالعاتی و تحقیقاتی خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در این جلسه ‌مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل­‌و­نقل گفت که ‌در ادامه تقویت همکاری­های دو جانبه سازمان راهدرای و حمل و نقل جاده ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ بکارگیری نخبگان در اجرای طرح­های پسا دکتری تخصصی با موضوعات مورد نیاز سازمان و با همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) در دستور کار مشترک قرار گرفته است؛ ‌در تفاهم صورت گرفته با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، این فرصت به عنوان مدلی موثر در چرخه تحول اکوسیستم فناورانه سازمان و شتابدهی علمی به فرآیندهای تخصصی محسوب می‌­شود.  

امانی بیان کرد: مقدمات اجرایی و عملیاتی این طرح به عنوان مدلی جدید از پویایی و کارایی در جلسه مشترک  مورد توافق طرفین قرار گرفته است و به صورت سیستماتیک و با حمایت دوجانبه انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: این طرح برای اولین بار در کشور در یک دستگاه دولتی جهت پاسخگویی علمی و فناورانه به اجرا در خواهد آمد‌، همچنین موضوعات تخصصی مورد نیاز و شیوه نامه جذب محقق پسا دکتری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای،  به زودی اعلام می­‌شود.

امانی تصریح کرد: با تکمیل و نهایی سازی شیوه نامه فرآیند جذب محقق پسا دکتری و نهایی سازی زمینه‌­های فعالیت، امکان بهرمندی معاونت­‌ها و دفاتر تخصصی از ظرفیت نخبگان کشور در حل مسائل وی‍ژه مهیا می‌­شود و همچنین فرصت مناسبی برای اتصال نخبگان به بدنه اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای مشارکت در حل مسائل عملیاتی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول