اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«چهارشنبه سوری» چهارشنبه سوزی نشود

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: اجرای پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک توسط سازمان آتش‌نشانی گامی برای حفظ سلامت شهروندان است.

«چهارشنبه سوری» چهارشنبه سوزی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قدیر موسی‌خانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه استقبال خوبی از این طرح به خصوص در فضای مجازی شده است، افزود: امیدواریم شهروندان با رعایت نکات ایمنی چهارشنبه پایان سال را با آرامش و بدون آتش بازی و مواد محترقه خطرناک سپری و به استقبال بهار نو بروند.

وی با اشاره به تدارک ۳۷ برنامه مختلف از سوی شهرداری قزوین به منظور کاهش خطرات چهارشنبه پایان سال گفت:هر ساله در چهارشنبه آخر سال حوادث ناگواری برای هموطنان به ویژه نوجوانان که دارای حس کنجکاوی و شور و هیجانی هستند اتفاق می افتد که کام خانواده‌ها را در آستانه نوروز تلخ میکند.

 موسی خانی ادامه داد: متاسفانه خسارت های مالی و جانی حوادث ناشی از اقدامات آگاهانه و و یا نا آگاهانه افراد در این روز به قدری بالاست که در بیشتر مواقع قابل جبران نیست .

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد :سازمان آتش نشانی قزوین در این پویش یادآوری می کند که پیشگیری مقدم بر اقدامات خدماتی پس از حوادث و خسارت های ناشی از رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال است و با توجه به تعطیلی مدارس و به منظور پیشگیری از حوادث پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک ویژه دانش آموزان اولیا و دیگر اقشار در فضای مجازی فعال شده است.

موسی خانی افزود : این اقدام فرهنگی و آموزشی با رویکرد ترویجی راهی برای پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی و پرهیز از رفتارهای خطر ساز می دانیم و در این پویش از شهروندان خواسته شده تا در فضای مجازی پیمان ببندند تا از مواد محترقه خطرناک استفاده نکنند و برای پیشگیری از خطر در خانه بمانند.

وی اظهار کرد: وی نقش والدین را در کاهش خطرات چهارشنبه پایان سال بسیار موثر عنوان کرد و افزود: از والدین درخواست می شود در این روزهای پایان سال مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند و آنها را از خطرات استفاده از مواد آتش زا آگاه کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی قزوین تصریج کرد: سازمان آتش نشانی به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت به شهروندان است و در صورت هرگونه حادثه می توان با شماره ۱۲۵ تماس حاصل نمایید وی ادامه داد یکی دیگر از اقدامات سازمان آتش‌نشانی استقرار خودروهای عملیاتی در نقاط مختلف شهر است که تیان خودروهای آتش نشانی در موادی ترافیک شهر و خیابان های مرکز در ساعات پیک ترافیک استقلال دارند تا در صورت وقوع هدیه ها درس و حریق احتمالی در کمترین زمان ممکن در محل حضور پیدا کند.

موسی خانی با بیان اینکه به جهت حفظ سلامت و ایمنی مردم در کنار آنها هستیم تا چهارشنبه آخر سال بی خطر و ایمنی را سپری کنی، گفت: این سازمان در راستای کاهش خطرات اقدام به آموزش در مدارس فضای مجازی آموزش در مساجد و نصب بنرها و پوسترهای مشتاق دهنده در سطح شهر کرده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول