اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

فرهنگ‌سازی مهم‌ترین راه پیشگیری از حوادث است/ آسیب رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال جدی گرفته شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: اطلاع‌رسانی در زمینه پیامدهای منفی رفتارهای پرخطر می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در کاهش حوادث در چهارشنبه آخر سال داشته باشد.

فرهنگ‌سازی مهم‌ترین راه پیشگیری از حوادث است/ آسیب رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی مدرسی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در جلسه شورای پیشگیری از حوادث اجتماعی که صبح امروز در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان قزوین برگزارشد، اظهار کرد: آیین چهارشنبه سوری در چند سال اخیر با حرکتهای وندالیسمی همراه بوده و این ناهنجاری موجب ناراحتی مردم شده است.

مدرسی افزود: دستگاه‌های امدادی ازجمله پلیس‌راه، جمعیت هلال‌احمر، راهداری، آتش‌نشانی، اورژانس و مدیریت بحران در ایام سال آماده خدمت هستند و امیدواریم امسال نیز با حضور فعال در زمینه پیشگیری و مدیریت بحران چهار شنبه آخر سال شاهد اتفاقات ناگواری نباشیم.

مدرسی بیان کرد: برخی از مواد محترقه مجاز هستند اما یکسری مواد محترقه دست‌ساز است و ترکیب آن‌ها دردسر درست می‌کند؛ در سال جاری نگرانی ما بیشتر از سال‌های گذشته است چراکه سال گذشته به‌ نوعی دانش آموزان در مدارس بودند و آموزش‌های لازم از طریق نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی در مدارس ارائه می‌شد.

وی تأکید کرد: سال گذشته مردم به دلیل کرونا همکاری خوبی داشتند و حوادث کمی رخ داد اما در سال جاری با توجه به عادی انگاری صورت گرفته نگران هستیم که حوادث افزایش پیدا کند.

وی تأکید کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش مهم‌ترین راه برای پیشگیری از حوادث است، معلمان باید با استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه شاد آسیب‌های جدی استفاده از مواد محترقه را به دانش‌آموزان گوش زد و تمامی رسانه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی عواقب ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه‌سوری را اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: به‌طور قطع اطلاع‌رسانی در زمینه پیامدهای منفی رفتارهای پرخطر نظیر پرتاب مواد محترقه و نارنجک‌های دستی می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در کاهش سوانح ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال داشته باشد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول