اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش ۲۶ درصدی فوتی‌های تصادفات در سمنان/ ۳۷ باند مواد مخدر منهدم شد

فرمانده انتظامی استان سمنان از افزایش ۲۶ درصدی فوتی‌های تصادفات در این استان خبر داد و گفت: ۳۷ باند مواد مخدر طی سال جاری در استان سمنان منهدم شد.

افزایش ۲۶ درصدی فوتی‌های تصادفات در سمنان/ ۳۷ باند مواد مخدر منهدم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار عبدالله حسنی، فرمانده انتظامی استان سمنان ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سمنان اشاره به آغاز طرح‌های نوروزی پلیس اظهار کرد: اقدامات لازم در این راستا انجام‌ و ایستگاه‌های موقت پلیس در محورهای استان ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین تعاملات لازم با دستگاه‌های امدادی و عملیاتی برقرار شده است تا در خدمت مسافران نوروزی باشیم و این ایام را با کمترین مشکلات پشت سر بگذاریم.

کشف بیش از ۷۶۰۰ عدد مواد محترقه در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به تدابیر پلیس برای چهارشنبه آخر سال، بیان کرد: با برهم‌زنندگان نظم و امنیت شهروندان برخورد می‌شود و در این راستا بیش از هفت هزار و ۶۰۰ عدد مواد محترقه در این استان کشف شد.

حسنی با اشاره به اقدامات پلیس در یک سال گذشته گفت: پلیس همیشه پرکار است و در سال جاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد که اقدامات لازم برای برقراری نظم و امنیت در جامعه صورت گرفت و تا امروز توانستیم سربلند باشیم.

کشف ۱۰ تن و ۸۵۳ کیلوگرم مواد مخدر در سمنان

وی با بیان اینکه امنیت ضروری‌ترین نیاز مردم است، تصریح کرد: در سال جاری میزان کشفیات مواد مخدر در استان سمنان ۱۰ تن و ۸۵۳ کیلوگرم بوده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح‌های محله‌محور پلیس در این استان گفت: این طرح‌ها در راستای جمع‌آوری معتادان متجاهر، خرده‌فروشان مواد مخدر و برقراری نظم و امنیت اجرا می‌شود و در سال جاری دو هزار و ۳۲۰ طرح اجرا شد و اجرای این طرح‌ها ۱۷ درصد افزایش یافت.

حسنی افزود: با توجه به همت استاندار سمنان و سایر مسؤولان، معتادان متجاهر در استان سمنان جمع‌آوری شدند و به مراکز موردنظر انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه ۳۷ باند مواد مخدر در یک سال گذشته در استان سمنان منهدم شد، اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، سرقت خرد در کل کشور افزایش یافت که در استان سمنان هم سه درصد افزایش سرقت داشتیم.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: با توجه به کاهش تردد جاده‌ای در سال گذشته به خاطر شیوع کرونا و افزایش ترددها در سال جاری، تصادفات امسال در مقایسه با سال قبل در این استان ۱۹ درصد افزایش یافت و ۱۷ درصد افزایش مجروحان و ۲۶ درصد افزایش فوتی‌ها را داشتیم.

حسنی اضافه کرد: آموزش ۲۸۷ هزار و ۶۰۰ نفر از شهروندان استان سمنان در فضای مجازی و حقیقی در زمینه مسائل ترافیکی انجام شد.

افزایش ۲۸ درصدی اعمال قانون تخلفات رانندگی

وی بیان کرد: همچنین اعمال قانون در زمینه تخلفات رانندگی در استان سمنان ۲۸ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با هیچ‌کسی در این زمینه تعارف ندارد و اراذل و اوباش در استان سمنان اگر بخواهند کاری انجام دهند، با آنها به‌شدت برخورد خواهد شد و در پنج مرحله به‌صورت خاص ۵۰ نفر از افرادی که مخل امنیت مردم بودند، دستگیر و روانه زندان شدند.

حسنی با اشاره به برقراری تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۷ گفت: ارتباط مردم با پلیس از طریق این سامانه برقرار می‌شود و در سال جاری ۲۵ هزار و ۴۹۳ تماس با این سامانه برقرار شد.

وی با بیان اینکه امسال ۴۴۵ هزار و ۱۱۳ تماس با ۱۱۰ برقرار شد که ۴۰ درصد تماس‌ها عملیاتی شد، افزود: سامانه پیامکی پلیس با شماره ۱۱۰۲۳ نیز در خدمت مردم است و مردم می‌توانند از آن استفاده و با پلیس ارتباط برقرار کنند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به خدمات مشاوره‌ای نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار نفر به مشاوران مرکز نیروی انتظامی مراجعه کردند که پرونده ۵۶ درصد آن‌ها مختومه شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول