اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وقوع ۲۹ درصد تصادفات استان سمنان در دامغان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: ۲۹ درصد تصادفات این استان در شهرستان دامغان به وقوع می‌پیوندد که نیاز است، تمهیدات و تدابیر ویژه در این خصوص اندیشیده شود.

وقوع ۲۹ درصد تصادفات استان سمنان در دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بعدازظهر امروز در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان سمنان اظهار کرد: بر اساس تحلیل پلیس راه، نزدیک به ۷۰ درصد علت تصادفات فوتی به دلیل نداشتن تمرکز راننده بوده و مقصر اصلی تصادفات است.

وی با بیان اینکه اکثر جاده‌های استان سمنان نقش تأثیرگذاری به‌عنوان مقصر در زمینه تصادفات ندارند و ایمن هستند، افزود: ۲۹ درصد تصادفات استان در شهرستان دامغان به وقوع می‌پیوندد که نیاز است تمهیدات و تدابیر ویژه در این خصوص اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تأکید کرد: ضرورت و اولویت ما در استان سمنان، اتمام عملیات اجرایی احداث ۳۰ کیلومتر اول جاده معلمان به جندق است و در اولویت قرار دارد.

حمیدی ادامه داد: پارک زائر سمنان یکی از ظرفیت‌های استراحتگاهی برای مسافران است و با استراحت و رفع خستگی مسافران، در نهایت می‌تواند در کاهش میزان تصادفات تأثیرگذار باشد که ضرورت دارد، موارد مرتبط با ورودی این پارک بررسی و برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در کل استان سمنان، ۱۴ درصد افزایش تصادفات را داشتیم که با توجه به استمرار شیوع کرونا در جامعه و شرایط ویژه در حوزه انجام سفرها، افزایش قابل‌توجهی است و ضرورت دارد در این خصوص توجه ویژه‌تر صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: امروز باید به‌منظور کاهش تصادفات در راه‌های استان، به بحث ارتقای فرهنگ رانندگی ایمن در جامعه توجه ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول