اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

حصارکشی در بستر مسیل پارک آفرینش بجنورد، ممنوع است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: در بستر رودخانه و مسیل‌هایی مانند پارک آفرینش بجنورد، احداث هر گونه اعیانی و مستحدثات ممنوع است.

حصارکشی در بستر مسیل پارک آفرینش بجنورد، ممنوع است

وحید واسطه، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به موضوع حصارکشی دور پارک آفرینش بجنورد و تغییر کاربری این پارک، اظهار کرد: احداث هرگونه اعیانی و مستحدثات در بستر مسیل‌ها ممنوع است و با توجه به اینکه پارک آفرینش بجنورد نیز در بستر مسیل قرار داد این قانون در این محل نیز صدق می‌کند.

وی گفت: دیوارهای احداث شده در دو طرف پارک آفرینش خارج از بستر سیلاب است و ممنوعیتی در این خصوص وجود ندارد اما حصارکشی ضلع جنوبی پارک (قسمت بالای پل) ممنوع بوده و نیاز به اخذ مجوز و بررسی های تخصصی دارد تا اگر سیلاب از حد مجاز بالاتر رفت، بتواند آن را عبور دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه در مسیل نباید بنایی احداث شود، گفت: رستوران داخل پارک آفرینش خارج از بستر سیلاب است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و همچنین چمن ها و درختان کاشته شده در بستر مسیل نیز جزو ممنوعات نیستند.

وی در خصوص استعلام و اخذ مجوز های لازم این حصارکشی، افزود: در چند روز اخیر و پس از حصارکشی مکاتباتی در مورد این مسئله انجام شده و طرح را برای بررسی به شرکت آب منطقه ای ارسال کرده اند تا نظر تخصصی ارائه شود.

گفتنی است تغییرکاربری پارک آفرینش بجنورد در روزهای گذشته با نقدهای فراوانی از سوی مردم روبرو شده است، این طرح پس از ارائه از سوی شهرداری بجنورد و تصویب شورای شهر اجرایی شده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول