اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نهاده‌های دامی برای جبران ضرر دامداران تامین می‌شود/راه اندازی سامانه توزیع توسط جهادکشاورزی قم

رئیس هیأت مدیره نظام صنفی کشاورزی قم با اشاره به راه‌اندازی سامانه توزیع نهاده های دامی توسط جهاد کشاورزی قم، گفت: برای تامین نهاده‌های دامی سال آینده برنامه‌ریزی مطلوبی در دستور کار است تا مشکل دامداران تکرار نشود.

نهاده‌های دامی برای جبران ضرر دامداران تامین می‌شود/راه اندازی سامانه توزیع توسط جهادکشاورزی قم

پیمان عالمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در مورد تامین نهاده‌های دامی استان قم گفت: امسال با توجه به خشکسالی قم و خشک بودن مراتع، سال سختی را در تامین نهاده های دامی بخصوص علوفه دام‌های سبک تجربه کردیم.

وی گفت: در این دوره قیمت علوفه افزایش زیادی داشت و با توجه به عدم افزایش نسبی قیمت دام، دامداران متضرر شدند. همچنین محصولات کشاورزان تحت الشعاع بحث خشکسالی بود و در بحث توزیع و میزان نهاده به دامداران هم شرایط خوبی نداشتیم.

عالمی تاکید داشت: به منظور ایجاد نظم در توزیع نهاده‌ها، سازمان جهاد کشاورزی استان قم سامانه‌ای را راه‌اندازی کرد که در این سامانه موارد مورد نیاز دامداران احصا شده و آنها می‌توانند کنستانتره مورد نیاز را از طریق این سامانه به میزان مورد نیاز و سهمیه‌ای که برایشان مشخص شده برای دام‌های سبک در روز به میزان 400 گرم و برای گوساله پروار 4 کیلو سفارش داده و دریافت کنند.

وی در مورد تامین نهاده دامی گاوهای شیری گفت: گاوداری‌های شیری نیز طلب خود را طی ماه‌های گذشته دریافت کرده‌اند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و مقطعی نباشد. قطعا ما نجات دامداران از مشکلات و حل موضوع را وابسته به این روش نمی‌دانیم بلکه باید یک شرایط مناسبی برای عرضه تامین نهاده در فضای آزاد به وجود بیاید.

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات دامداران و حاشیه سودشان را در قیمت فروش آنها ببینیم، گفت: ما با اینکه دولت با ارز 4200 تومانی بخواهد نهاده‌ها را تامین کند و به این شکل به دامداران بدهد، مخالفیم  ولی راهی که امروزه برای توزیع و تامین نهاده ها با ارز 4200 تومان توسط سازمان جهاد کشاورزی دنبال می‌شود، روند بهتری است.

وی افزود: ما در جریان این هستیم که وزارت جهاد کشاورزی در تامین ارز 4200 تومانی دچار چالش و مشکل بوده است و محدودیت‌هایی در توزیع نهاده‌ها داشتند. البته که ما در استان قم شرایط بهتری داریم اما امیدواریم مشکلات موجود نیز رفع شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول