اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۷۶ هزار نفر در خراسان شمالی با کد کیو.آر صدقه پرداخت می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۷۶ هزار مشترک استان، صدقات خود را با کد کیو.آر پرداخت می کنند.

۷۶ هزار نفر در خراسان شمالی با کد کیو.آر صدقه پرداخت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در  گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهارکرد: اکنون ۱۶۸ هزار نفر از مردم استان مشترک صدقات این نهاد هستند.

وی گفت: ۷۶ هزار و ۴۰۰ نفر از این افراد هم اکنون از طریق کد کیو.آر صدقات خود را پرداخت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: مردم نیکوکاری استان طی امسال بیش از ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که این صدقات در سرفصل های معیشتی، مسکن، اشتغال، درمانی، تحصیلی، فرهنگی و غیره محرومان هزینه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون سرانه حامیان استان در طرح اکرام ایتام در ماه بیش از ۱۵۱ هزار تومان است ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۷ هزار حامی با این نهاد همکاری دارند.

وی تعداد ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ نفر برشمرد و افزود: متوسط سرانه ماهیانه ایتام در سال گذشته ۵۲۲ هزار تومان بود که این رقم اکنون به بیش از ۸۱۴ هزار تومان افزایش یافته است.

الهی راد ادامه داد: سرانه دریافت فرزندان محسنین طی سال قبل ۲۶۰ هزار تومان بود که این رقم اکنون به بیش از ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه به مشکلات پیش روی مراکز نیکوکاری سطح استان اشاره کرد و گفت: باید ابزارهای لازم و زیرساختها برای حوزه مشارکت مردمی فراهم شود.

الهی راد تجهیز مراکز نیکوکاری در راستای خدمت رسانی به محرومان، حذف بروکراسی اداری در مراکز نیکوکاری، استفاده از تبلیغات گسترده در سطح ملی ویژه مراکز نیکوکاری و حذف موانع مراکز برای رسیدگی به نیازمند غیر تحت حمایت را از جمله موارد ویژه مراکز نیکوکاری اعلام کرد.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول