اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سفر دولت به مازندران زمینه رفع مشکلات مردم را فراهم می‌کند

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سفر ریاست جمهوری به مازندران گفت: امیدواریم این سفر زمینه‌ای برای رفع تنگناهای موجود باشد چرا که مشکلات، کمبودها و ظرفیت‌های مازندران در جریان این سفرها منتقل شده است.

سفر دولت به مازندران زمینه رفع مشکلات مردم را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری که با حضور مردم و مسؤولان این شهر در مصلی برگزار شد، با اشاره به سفر ریاست جمهوری به مازندران اظهار کرد: سفر رئیس جمهور در جریان است و رئیس دولت سیزدهم در این سفر از پروژه‌هایی بازدید کردند و در جریان اقدامات قرار گرفتند و تیم دولت نیز در کنار مسؤولان استانی از قبل مسائل را بررسی کردند.

وی گفت: آیت‌الله رئیسی دو سال قبل هم سفری به مازندران داشتند و دو بار در دو موقعیت به مازندران سفر کردند و در جریان مسائل و مشکلات قرار دارند و امیدواریم این سفر زمینه‌ای برای رفع تنگناهای موجود باشد چرا که مشکلات و کمبودها و ظرفیت‌های مازندران هم در جریان این سفرها منتقل شد.

امام جمعه ساری بیان کرد: مردم مازندران با مشکلاتی در حوزه کشاورزی، گردشگری، پسماند و محیط زیست و موارد دیگر دست و پنجه نرم می‌کنند که انتظار داریم این سفر زمینه‌ای برای گره‌گشایی باشد و تصمیمات خوبی اتخاذ شود.

آیت الله محمدی‌لائینی ضمن یادآوری دو مناسبت بمب‌گذاری نمازجمعه تهران توسط منافقان کوردل و سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط صدامیان بعثی گفت: همه این اقدامات نشان‌دهنده سیمای وحشی‌گرایانه دشمنان نظام و انقلاب است که همیشه به فکر ضربه زدن به ساحَت کشور بودند.  

وی در ادامه به دو دستاورد علمی کشور طی هفته جاری اشاره و ابراز کرد: «ماهواره نور ۲» که به وسیله هوا فضای سپاه به فضا پرتاب شده از نظر فنی و فناوری نشان‌دهنده اقتدار و فناوری نظام جمهوری اسلامی ایران و هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که این ماهواره فاصله ۵۰۰ کیلومتری در شبانه روز را ۱۶ بار به دور زمین می‌چرخد.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: این دستاورد بسیار ارزشمند و مهم است و مهم‌تر از آن این مسأله است که جمهوری اسلامی با اتکا به نخبگان خود و بدون کمک هیچ کشوری در حوزه علم پیشرفت می‌کند. 

آیت الله محمدی‌لائینی با اشاره به تولید ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دوز واکسن توسط بنیاد برکت گفت: فاز نهایی بزرگترین کارخانه تولید واکسن توسط بنیاد برکت هم به پایان رسیده و در سال حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دوز واکسن را تولید می‌کند و بزرگترین کارخانه واکسن‌سازی قرن آسیا است.

وی عنوان کرد: این گام علمی مایه مباهات بوده و نشانگر این موضوع است که ملت اگر مستقل و خودباوری باشد زمینه رشد خود را فراهم می‌کند و اگر در زمینه‌هایی دچار مشکل شدیم دلیلی جز فاصله گرفتن از ارزش‌ها نداشت.

امام جمعه ساری بیان کرد: سیاست‌گذاری‌های اشتباه توسط مسؤولان ناکارآمد موجب زیان کشور شد و هرجا در خط اصیل انقلاب بودیم و اعتماد به نفس و اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت مردمی داشتیم پیشرفت کردیم.

آیت الله محمدی‌لائینی به فرمایشات اخیر رهبری در خصوص ضرورت توانمندسازی کشور که فرمودند «ناشیانه‌ و ساده لوحانه است اگر کسی فکر کند قدرت دفاعی خود را کاهش دهیم تا دشمن حساس نشود» اشاره و تصریح کرد: اگر این قدرت دفاعی را نداشتیم تاکنون دشمنان به ما حمله می‌کردند و کیان کشور در خطر بود و باید در همه زمینه‌ها از جمله دفاعی و نظامی مقتدر شویم و این توانمندی را به استکبار و دشمنان گوشزد کنیم.

وی افزود: انسان مومن و پرهیزگار حق کسی را تضییع نمی‌کند و نسبت به ادای حق‌الناس و حق‌الله اهتمام دارد و اگر انسان مدیون دیگران باشد بهای سنگین دارد و آدم با تقوا خود را مدیون بیت‌المال، حق‌الله و حق‌الناس نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به پیش رو بودن ۲۲ اسفند و روز گرامیداشت شهدا به ضرورت تکریم خانواده شهدا و ایثارگران تأکید کرد و گفت: باید با توان مالی، صبری و اخلاقی و تکریمی با این جامعه هدف برخورد داشته و با تواضع و محبت و دلجویی با این قشر رفتار و نیازمندی آنها را برآورده کرد. ‌

آیت الله محمدی‌لائینی در ادامه همچنین به پیش رو بودن روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این روز بیان کرد: این روز را به نسل جوان تبریک می‌گوئیم و از مسؤولان تقاضا داریم به نسل جوان که بسیار فرهیخته و تحصیلکرده و توانمند هستند توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکل جوانان در حوزه اشتغال و ازدواج و توجه خانواده‌ها به جوانان در مقابل تهاجم فرهنگی گفت: امروز دشمنان در قالب تهاجم فرهنگی به فکر لطمه زدن به جوانان هستند و باید خانواده‌ها و خودِ جوانان نسبت به این مسأله هوشیار باشند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول