اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شناخت ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی برای ایجاد اشتغال در سمیرم

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: شناخت و استفاده مؤثر از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی بستر مناسبی را برای ایجاد اشتغال و بهبود معیشت روستاییان فراهم می‌کند.

شناخت ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی برای ایجاد اشتغال در سمیرم

سعید سلیمانی رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن نوروز و پتانسیل شهرستان و روستاهای بخش‌های چهارگانه شهرستان سمیرم در دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی باید هماهنگی و آمادگی لازم جهت استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی را داشته باشیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی جهت معرفی هنرمندان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری جهت حضور در دوره‌های آموزش‌های مهارتی، نحوه استفاده از تسهیلات اشتغال‌زا در روستاها که از منابع مشاغل خانگی بنیاد برکت و بنیاد علوی برای روستاها در نظر گرفته‌شده است و ابلاغ موارد حفاظتی در سه حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی توسط همکاران پایگاه حفاظتی شهرستان صورت گرفته است.

سلیمانی با تأکید بر لزوم شناخت دقیق ظرفیت‌های روستایی توسط دهیاران ازجمله حوزه گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینهٔ پذیرش گردشگری در کنار توسعه زیرساخت‌ها از اولویت‌های اصلی است و اگر شناخت صحیح و استفاده مؤثر از ظرفیت‌ها در دستور کار قرار بگیرد می‌تواند بستری مناسب برای اشتغال و درآمدزایی اهالی روستا فراهم نماید.

انتهای پیام /۶۳۱۱۱/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول