اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

«مهرگرد» روستای ملی صنایع‌دستی در رشته بافته‌های داری شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‏ شهرستان سمیرم گفت: در هفته صنایع‌دستی از تابلو ورودی روستای مهرگرد بخش وردشت به عنوان «مهرگرد؛ روستای ملی صنایع‌دستی در رشته بافته‌های داری» رونمایی می‌شود.

«مهرگرد» روستای ملی صنایع‌دستی در رشته بافته‌های داری شد

سعید سلیمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم با اشاره به روز جهانی و هفته صنایع‌دستی اظهار داشت: صنایع‌دستی سفیران فرهنگی یک قوم یا قبیله‌اند که هیچ‌گاه از گزارش خود دست نمی‌کشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ‏ شهرستان سمیرم ‏این شهرستان را در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی جز شهرستان‌های دارای ظرفیت بالا و برتر استان دانست و تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی را به مناسبت این هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همکاری مسؤولان و هنرمندان صنایع‌دستی تدارک دیده‌ایم.

وی از جمله برنامه‌های این هفته را افتتاح دو کارگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در رشته بافته‌های داری (گلیم، جاجیم، گبه، فرش دستباف) در مرکز شهر سمیرم، دیدار با تعدادی از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع دستی با حضور مسؤولان محلی و تجلیل از خدمات ارزنده آنان، رونمایی از تابلوی ورودی روستای مهرگرد بخش وردشت به عنوان «مهرگرد؛ روستای ملی صنایع‌دستی در رشته بافته‌های داری»، نشست تخصصی مسؤولان با هنرمندان و پیشکسوتان بخش وردشت و روستای مهرگرد و همچنین هنرمندان شهر سمیرم و بخش پادنا در هفته صنایع‌دستی و تجلیل از آن‌ها اعلام کرد.

سلیمانیان ادامه داد: رونمایی از لوح ثبتی روستای مهرگرد به عنوان روستای ملی صنایع‌دستی، بازدید از روند اجرایی ساختمان دبیرخانه روستای ملی مهرگرد، تشکیل دبیرخانه و تعیین اعضای آن در هفته صنایع‌دستی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، بزرگداشت هفته صنایع دستی و تجلیل از هنرمندان عشایر شهرستان، طراحی و چاپ پوستر و بنر ونصب در سطح شهرستان، بیلبورد ادارات و سردرب کارگاه‌ها وفروشگاه‌های صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته صنایع‌دستی است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول