اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ساخت شهرک‌های کارگاهی در کشور/ مصالح ساختمانی باید در مقابل زلزله 8 ریشتری مقاوم باشد

رئیس مدیریت بحران کشور با اشاره به ضرورت ساخت شهرک‌های کارگاهی، شهرک اسکان اضطراری و اسکان موقت در هر استان گفت:‌ مصالح ساختمانی در شهرهای زلزله‌خیز باید در مقابل زمین لرزه‌های 8 ریشتری هم مقاوم باشد.

ساخت شهرک‌های کارگاهی در کشور/ مصالح ساختمانی باید در مقابل زلزله 8 ریشتری مقاوم باشد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمدحسن نامی رئیس مدیریت بحران کشور در حاشیه نخستین نشست کمیسیون پیشگیری و مدیریت بحران مجمع شهرهای کلان‌شهرهای ایران در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه باید حداکثر تمهیدات را در مقابله حتی حداقل‌ترین بحران‌ها داشته باشیم، گفت: مدیریت بحران نیاز به بازنگری دارد و موضوع پیشگیری باید هر چه بیشتر مورد توجه باشد.

وی افزود: کارهای ستادی و همکاری همه یگان‌ها و نهادها و دستگاه‌ها جهت مقابله با بحران ضرورت دارد و وزیر کشور هم نسبت به این موضوع تأکید دارد و باید تلاش کنیم که هر چه بیشتر پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌ها مدنظر باشد تا خطرات ناشی از بحران کاهش یابد.

نامی با اشاره به اینکه سوانح شامل بحران‌های طبیعی و انسان‌ساخت گفت: تمرین و مانورهای متعدد علاوه بر اینکه دستگاه‌ها را در مقابله با بحران تقویت می‌کند، امری پیشگیرانه محسوب می‌شود و باید به این موضوعات توجه داشت.

نامی به موضوع زلزله و بحران ناشی از آن توجه کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها جهت مقابله با این بحران باید به صورت دقیق باشد و مصالح ساختمانی در محل‌های پرخطر باید به صورتی استفاده شوند که حتی در مقابل زلزله‌های بالای 8 ریشتر مقاومت داشته باشند تا خطرات و آسیب‌ها را برای مردم در بحران کمتر کند.

رئیس مدیریت بحران کشور در پاسخ به این پرسش که چند ساختمان ناایمن مشابه ساختمان سابق پلاسکو در کشور داریم، گفت: در سراسر کشور از این ساختمان‌ها وجود دارد که ایمن‌سازی‌ها آغاز شده ولی باید توجه داشت که نیاز به ساخت شهرک‌های کارگاهی امری ضروری است و این موضوع باید در کنار ساخت شهرک اسکان اضطراری و اسکان موقت در هر استان مدنظر باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول