اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

جلسه ویژه کمیته پژوهشی ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل

جلسه کمیته پژوهشی ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهر تهران برگزار شد.

جلسه ویژه کمیته پژوهشی ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل

 به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، جلسه کمیته پژوهشی ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهر تهران برگزار شد.

 علی نصیری سرپرست سازمان و رئیس این کمیته در این نشست با اشاره به این که طبق قوانین و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، کارهای پژوهشی و مطالعاتی در شهرداری باید توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران انجام شود، گفت: یکی از معضلاتی که در کشور در بحث مدیریت بحران داریم و تلاش می‌کنیم حداقل در حوزه مسئولتی خود آن را اصلاح کنیم، موازی‌کاری و شکل‌گیری زنجیره‌های متعدد و ناهماهنگ فرماندهی است. ما اگر به سمت وحدت فرماندهی و سیاست‌گذاری حوادث برویم، باید به این سمت برویم که تمام دستگاه‌هایی که متولی امر ریسک و مدیریت خطر در شهر هستند چه در بحث پدافند و چه در حوزه مدیریت بحران، همه را در یک جا تجمیع کنیم.  

وی با اشاره به تلاش‌های موفق شهرداری تهران در دوره جدید مدیریتی برای ایجاد این فرماندهی واحد ، گفت: تلاش کردیم که در انتخاب اعضای کمیته از اساتیدی استفاده کنیم که اشراف مدیریتی به همه ابعاد بحران را دارند.

محمد منان رئیسی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نیز در این نشست گفت: ویرایش جدید نظام‌نامه پژوهشی شهرداری تهران بعد از 12 سال از سوی شهردار تهران، ابلاغ شد. در این ویرایش جدید 14 کمیته پیش‌بینی شده است. یکی از این کمیته ها ، کمیته بحران است .

وی افزود: حسب شرح وظایف کمیته‌های پژوهشی -راهبری، پژوهش‌های مربوطه در حوزه تخصصی مربوط به آن کمیته اعم از بررسی عناوین، تصویب پروپوزال، تعیین اعتبار پیش‌بینی شده برای موضوع و بقیه موارد مربوط به راهبری پروژه در 14 کمیته ای که پیش‌بینی شده برگزار می‌شود.  

 در ادامه این جلسه امین نظری دبیر کمیته ایمنی ، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نیز گفت : امروز هشتاد و نهمین جلسه کمیته پژوهشی ایمنی ،مدیریت بحران و پدافند غیر عامل است. بنابراین در ابتدا نیاز است که ما ساختار کمیته های پژوهشی را بشناسیم.

وی افزود:کمیته‌های پژوهشی بر اساس نظامنامه پژوهشی شهردار تهران شکل گرفته‌اند. بعد از 12 سال نسخه ویرایش شده نظامنامه پژوهشی شهرداری تهران در تاریخ 24 / 11/ 1400 توسط شهردار تهران به تمام زیرمجموعه ها ابلاغ شد.این نظامنامه بالاترین سند در حوزه سیاست‌گذاری، راهبردی و مدیریت فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی است که همه واحدهای شهرداری موظفند نسبت به هدایت و مدیریت فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهشی خود در چارچوب این نظامنامه اقدام کنند.

 در ادامه این جلسه،اعضای کمیته معرفی و احکام آنها اهدا شد و عناوین پیشنهادی پژوهشی کمیته برای سال 1401 معرفی و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول