اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای «طرح ابتکاری مسکن جوانان» در ۲۰۰ روستای هدف استان گلستان

رئیس بنیاد مسکن گنبدکاووس با بیان اینکه «طرح ابتکاری مسکن جوانان» توسط بنیاد مسکن استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این طرح در ۲۰۰ روستای هدف استان اجرا می‌شود که سهمیه گنبدکاووس ۳۰ روستا بوده است.

اجرای «طرح ابتکاری مسکن جوانان» در ۲۰۰ روستای هدف استان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مرتضی صابری امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پایه و اساس تشکیل و  فعالیت‌های بنیاد مسکن حساب ۱۱ امام خمینی (ره) کمک به ساخت مسکن برای افراد بی‌بضاعت است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۹ سهیمه ساخت مسکن در استان ۳ هزار واحد مسکونی از طریق این حساب بود که سهم گنبدکاووس در ابتدا تعداد ۳۵۰ واحد مسکونی بوده اما با تلاش مسوولان استانی و شهرستان این تعداد به ۵۵۰ واحد مسکونی افزایش یافت.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: تاکنون تمام ۵۵۰ واحد مسکونی با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد کرد و از این تعداد ۵۰۴ واحد مسکونی به مرحله سفت‌کاری رسیده است.

وی ادامه داد: اعتبار این طرح در دو بخش تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض تامین می‌شود که تاکنون ۲۲ میلیارد تومان در زمینه تسهیلات بانکی و بیش از ۱۲ میلیارد تومان به صورت کمک بلاعوض به این طرح تخصیص یافته است.

بیش از ۸۰۰ متقاضی در خصوص مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی به بانک‌ها معرفی شدند/ اجرای «طرح ابتکاری مسکن جوانان» توسط بنیاد مسکن استان گلستان

صابری با اشاره به طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی گفت: امسال بیش از ۸۰۰ متقاضی در خصوص مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی به بانک‌ها معرفی شدند که بیش از ۴۰۰ متقاضی موفق به دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله شدند.

وی با بیان اینکه «طرح ابتکاری مسکن جوانان» توسط بنیاد مسکن استان در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: این طرح در ۲۰۰ روستای هدف استان اجرا می‌شود که سهمیه گنبدکاووس ۳۰ روستا بوده و از این تعداد تاکنون با همکاری دهیاران و بخشداری‌ها در ۱۳ روستا در حال اجرا است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: این طرح در دو بخش خودمالکی و انبوه‌سازی اجرا می‌شود که در بخش خودمالکی تعداد ۲۲۳ متقاضی پروانه ساختمان خود را دریافت و از این تعداد ۹۶ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی گفت: در بخش انبوه‌سازی نیز یک‌هزار و ۹۵۰ متقاضی ثبت‌نام کرده که از این تعداد یک‌هزار و ۱۸۰ متقاضی احراز صلاحیت شده‌اند.

صابری خاطرنشان کرد: نوسازی بافت فرسوده، مسکن محرومین خودمالکی، طرح ویژه مسکن محرومین با تامین زمین از سوی بنیاد مسکن، طرح واگذاری زمین به متقاضی با اخذ تسهیلات برای ساخت مسکن و طرح انبوه‌سازی مسکن جوانان که تامین زمین و ساخت مسکن بر عهده بنیاد مسکن است از جمله طرح‌های احداث مسکن بوده که در شهرستان گنبدکاووس در حال احداث است.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول