اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی گنبدکاووس

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گنبدکاووس گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی شهرستان گنبدکاووس تخصیص یافت.

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی گنبدکاووس

مرتضی صابری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس اظهار کرد: تاکنون برای ۳۰ متقاضی ساخت مسکن روستایی برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با همکاری بانک‌های عامل تخصیص اعتبار شده که اعتبار آن ۳۰ میلیارد تومان است.

وی ضمن تشکر از همکاری بانک‌ها در اجرای این طرح تصریح کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی روستایی در روستاها و شهرها با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پنج درصدی با بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: از متقاضیان ساخت مسکن در روستاها به ویژه مالکان واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم درخواست می‌شود از این فرصت استثنایی بدون نوبت و بدون سپرده‌گذاری نسبت به ساخت مسکن مقاوم و ایمن استفاده کنند.

وی بیان کرد: طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ بیش از ۴۷ هزار واحد مسکونی در سطح شهرستان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲۷ هزار واحد یعنی نیمی از آنها غیرمقاوم هستند.

صابری با اشاره به  اجرای طرح تامین مسکن جوانان گفت: این طرح با هدف کمک به جهش تولید و عرضه مسکن مورد نیاز جامعه هدف روستایی، کمک به رونق تولید، اشتغال و اقتصاد روستایی، پیشگیری از حاشیه‌نشینی در شهرهای کوچک، کنترل قیمت زمین و مسکن به ویژه در روستاها، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بسیاری از اهداف دیگر اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: مستاجران، زوج‌های جوان متقاضی سکونت در روستا، گروه‌های کم درآمد دهک‌های چهار تا هفت درآمدی می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه ۲۰۰ روستا هدف مشمول این طرح در استان گلستان بوده که از این تعداد ۳۲ روستا هدف مشمول این طرح در شهرستان گنبدکاووس واقع شده است.

وی درباره تحویل اسناد مالکیت روستایی خاطرنشان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در قالب تفاهم‌نامه فی‌مابین بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و اداره ثبت و اسناد، اسناد مالکیت اهالی روستای «پل حاجی» توسط کارشناسان بنیاد مسکن تحویل شد.

صابری گفت: این روستا یکی از روستاهای تحت مالکیت بنیاد علوی دارای 700 پلاک ثبتی بود که اسناد آنها توسط بنیاد مسکن صادر و  به‌صورت رایگان در اختیار اهالی این روستا قرار داده شد.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول