اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

افتتاح بزرگراه ارومیه - سرو تا اردیبهشت ماه سال آینده

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از اتمام و افتتاح بزرگراه ارومیه - سرو تا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

افتتاح بزرگراه ارومیه - سرو تا اردیبهشت ماه سال آینده

سید محسن حمزه لو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: بزرگراه بین‌المللی ارومیه‌ - سرو به عنوان یکی از محورهای مهم از کریدور بزرگراهی غرب کشور به دلیل نزدیکی به مرکز استان، فرودگاه ارومیه و آزادراه ارومیه - تبریز  از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تلاش برای افتتاح هر چه سریع تر آن با جدیت هر تمام ادامه دارد.

وی افزود: برای اجرای این طرح تاکنون 5 هزار میلیارد تومان هزینه شده و 630 میلیارد ریال نیز برای تکمیل این بزرگراه هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه  از سال 73 آغاز شده است و اولویت اصلی این اداره کل در حوزه پایانه های مرزی محور ارومیه - سرو است که طی 2 سال گذشته 28 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است و تا پایان اردیبهشت سال آینده نیز 6 کیلومتر باقی مانده  تبدیل به بزرگراه بین المللی می شود.

حمزه لو گفت: برای اتمام این پروژه جاده ای تمامی اعتبارات استانی و ملی جذب شده ضمن اینکه از سهمیه نمایندگان مجلس نیز تا حد امکان استفاده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران - تبریز - بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

حمزه‌لو کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و افزایش رشد اقتصادی را  از مزایای مهم بزرگراه ارومیه - سرو اعلام کرد و گفت: برای کاهش تصادفات جاده ای و تسهیل رفت‌وآمد روستاییان سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر نیز در این مسیر احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: در مجموع از یک هزار و 500 کیلومتر کریدور شمال غرب کشور 90 درصد آن افتتاح شده است.

انتهای خبر/

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول