اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دغدغه‌ای از جنس کرونا برای والدین دانش‌آموزان

با آغاز کرونا کلاس‌های درس غیرحضوری شدند و این موضوع مشکلاتی را برای خانواده‌ها ایجاد کرد.

دغدغه‌ای از جنس کرونا برای والدین دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ قریب به دو سال است که ویروس کرونا در جهان جولان می‌دهد و زندگی بشر را مختل کرده است.

در این مدت افراد زیادی را به کام مرگ کشاند و حتی اقتصاد را نیز احاطه کرده و از کار انداخته است.

تلاش‌های بسیاری برای ساخت واکسن صورت گرفت ولی تاکنون این ویروس از بین نرفته و همچنان می‌تازد و هر روز با سویه‌های جدیدی به بشر رخ می‌نماید.

مدارس و دانشگاه‌ها نیز به سبب این ویروس تعطیل شدند و دانش‌آموزان و دانشجویان برای ادامه تحصیل از فضای مجازی استفاده کردند.

سطح تحصیلی بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان به سبب عدم حضور در کلاس درس افت می‌کند و این امر را به سادگی نمی‌توان جبران کرد.

جدای از این عوامل تعداد زیادی از خانواده‌ها از اینکه فرزندانشان از فضای مجازی استفاده می‌کنند، نگران و هراسان هستند.

فضای مجازی دانش‌آموزان را به بی‌راهه می‌کشاند

نازنین ملایی، یکی از شهروندان بیرجندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: من دارای دو فرزند هستم که در پایه‌های اول و دهم در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در این مدتی که کرونا ایجاد شده خواب و خوراک را از ما گرفته است، تصریح کرد: ما در خانه مانند معلم باید به فرزندانمان درس دهیم و حواسمان به آنها باشد.

این شهروند بیرجندی با اشاره به استفاده از فضای مجازی یادآور شد: استفاده از فضای مجازی زمینه به بی‌راهه کشیدن بچه‌ها را فراهم کرده و وقت زیادی را صرف استفاده از گوشی می‌کنند.

ملایی با بیان اینکه تحصیل بچه‌های سال اولی با استفاده از گوشی بسیار سخت است، افزود: فرزندم که سال اول بوده آنگونه که باید و شاید دروس را متوجه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است این ویروس زودتر از بین برود تا زندگی ما به حالت عادی خود برگردد.

ایمان تقی‌زاده، یکی دیگر از شهروندان بیرجندی، نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: کرونا یک مسئله جهانی بوده و تمام جهان را درگیر خودش کرده است.

کرونا سدی برای حضور در کلاس درس

وی تحصیل فرزندان در منزل را بسیار مشکل دانست و تصریح کرد: در منزل فرزندان تمایلی به درس خواندن ندارند و این موضوع والدین را نگران می‌کند.

این شهروند بیرجندی با بیان اینکه دارای یک فرزند دبستانی هستم، یادآور شد: فرزندم وقت زیادی را با گوشی صرف می‌کند و ما متوجه نمی‌شویم چکار می‌کند.

تقی‌زاده با بیان اینکه عوارض استفاده از گوشی برای بچه‌ها در آینده مشخص می‌شود، گفت: از لحاظ بینایی نیز استفاده از گوشی برای دانش‌آموزان مضر است.

وی با بیان اینکه کلاس حضوری برای دانش‌آموزان بهتر است، افزود: در کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان علاوه بر حضور در کلاس از فضای عاطفی بین دوستان خود نیز بهره‌مند می‌شوند.

این شهروند بیرجندی با بیان اینکه کرونا به سرعت تمام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بهتر است مدارس باز شوند و دانش‌آموزان در کلاس درس تحصیل کنند.

حسن رضایی، دانشجوی دانشگاه بیرجند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: من سال سوم دانشگاه هستم و از مدتی که کلاس‌ها آنلاین شده درس خواندن برایم مشکل شده است.

اینترنت ضعیف و مشکلات پیش‌روی تحصیل

وی با اشاره به سرعت پایین اینترنت تصریح کرد: در برخی از موارد استاد در حال تدریس بوده که اینترنت دچار مشکل می‌شود و ما آن درس را به خوبی متوجه نمی‌شویم.

این دانشجوی بیرجندی فضای دانشگاه را دلپذیرتر از منزل دانست و یادآور شد: در محیط دانشگاه تمایل بیشتری به درس خواندن دارم.

رضایی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی وقت بیشتری را برای دانشجویان آزاد گذاشته است، ادامه داد: به جای اینکه دانشجویان در خانه بمانند زمینه مسافرت برای آن‌ها فراهم شده و از مسافت‌های دور در کلاس حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: این موضوع روند افزایش کرونا را بیشتر می‌کند پس چه بهتر که دانشگاه‌ها باز شوند تا دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

رضا یکه‌خانی، معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: با ترویج همه‌گیری سویه امیکرون آموزش به صورت غیرحضوی شد.

وی با بیان اینکه با اشاره به صدور مجوز برای پایه‌های دوازدهم، فنی و حرفه‌ای و روستاهای فاقد امکانات غیرحضوری تصریح کرد: مجوز حضور در این مقاطع با تصویب ستاد کرونای استان صادر شد.

رسانه در آرامش جو جامعه تلاش کند

معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروز مدارس برای ایجاد امید و نشاط آمادگی لازم برای تدریس ترکیبی را دارند، یادآور شد: دانش‌آموزانی که به سبب بیماری دسترسی به آموزش حضوری ندارد نباید  از آموزش محروم بمانند.

یکه‌خانی ادامه داد: کمیته سلامت مدارس باید نظارت کامل بر مدارس داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید به مسائل بهداشتی توجه کنند، افزود: همچنین واکسیناسیون را انجام دهند تا مشکلی برای تحصیل آن‌ها ایجاد نشود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اضافه کرد: ما انتظار داریم هم رسانه و هم صدا و سیما در توانمندسازی خانواده‌ها و آرامش جو جامعه تلاش کنند.

یکه‌خانی با بیان اینکه باید اعتماد خانواده‌ها را جلب کنیم، متذکر شد: رسانه باید به سمتی برود که جو جامعه را آرام کند.

وی با بیان اینکه بحث سلامت در اولویت کار ما است، گفت: اکنون جو آرامی ایجاد شده و اگر شرایط ایده‌آل باشد تدریس حضوری می‌شود.

افت تحصیلی در راستای تدریس غیرحضوری

معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیشتر خانواده‌ها تمایل به تدریس حضوری دارند، افزود: برگزاری کلاس‌های غیرحضوری سبب افت تحصیلی در دانش‌آموزان شده است.

یکه‌خانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با رعایت فاصله اجتماعی و تهویه مناسب از بیماری جلوگیری کنیم، خاطرنشان کرد: مدارس استان آمادگی لازم برای اجرای مصوبات ستاد کرونای استان را دارد.

غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهارداشت: در روند پیک‌های قبلی موارد بستری در ای‌سی‌یو افزایش داشته و در پی آن مرگ‌و‌میر نیز بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه در پیک پنجم بیشتر افراد واکسیناسیون نشده بودند، تصریح کرد: در پیک ششم بیشتر افراد علایمی ندارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در پیک ششم موارد فوتی در آمار کشور بالا بوده است، یادآور شد: در این پیک آمار استان ما واقعی‌تر از پیک‌های قبلی ارائه می‌شود.

شریف‌زاده با اشاره به موارد فوتی در پیک ششم در استان ادامه داد: تعداد ۹۰ درصد فوتی‌های استان بیماری زمینه‌ای داشته‌اند و خیلی از آن‌ها علت فوتشان کرونا نبوده است.

لزوم توجه به تهویه مناسب در مدارس

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از فوتی‌های این پیک سه نوبت واکسن کامل را دریافت کرده بودند، متذکر شد: علت مرگ آن‌ها بیماری زمینه‌ای بوده است ولی چون تست پی‌سی‌آر آن‌ها مثبت بوده در آمار کرونا ثبت شده‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بازگشایی دانشگاه‌ها توسط ستاد کرونای استان تصمیم‌گیری نمی‌شود، اضافه کرد: مدارس توسط ستاد استانی تصمیم‌گیری می‌شود.

شریف‌زاده با بیان اینکه در استان نسخه ۰۷ بازگشایی مدارس امکان ندارد، تصریح کرد: در برخی مدارس تهویه مناسب وجود ندارد.

وی ادامه داد: باید مدارس شیفتی مدیریت شود و استفاده از ماسک و تهویه مناسب مدنظر قرار گیرد تا آموزش حضوری ایده‌آل را داشته باشیم.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول