اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

حافظان قرآن کریم بیمه می‌شوند/ امکان ثبت‌نام متقاضیان تا 15 اسفندماه

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به طرح بیمه حافظان قرآن کریم در این استان اشاره داشت و گفت: این طرح در حال حاضر در استان در حال انجام بوده و امکان ثبت‌نام برای متقاضیان تا 15 اسفندماه وجود داشته که تاکنون 88 نفر در این طرح در سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند.

حافظان قرآن کریم بیمه می‌شوند/ امکان ثبت‌نام متقاضیان تا 15 اسفندماه

مرضیه صابری، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهارداشت: به برکت پیروزی انقلاب ساختار وزارت فرهنگ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر کرد که این اتفاق مبارک سبب شکل‌گیری معاونت قرآن و عترت و به تبع آن فعالیت دفاتر قرآن و عترت در استان‌ها شد.

وی تصریح کرد: محوریت کار در حوزه فرهنگی و هنری ارتباط یافتن با مباحث قرآنی، معنوی و دینی بوده که در این حوزه گروه قرآن و عترت با شکل‌گیری در استان‌ها توانست یک سری فعالیت‌هایی را به سرانجام رسانده و اهداف مورد نظر را پیش‌رو داشته باشد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به برنامه‌هایی که با شکل‌گیری گروه قرآن و عترت در خراسان‌جنوبی انجام شده اشاره داشت و یادآور شد: برگزاری دوره‌ آزمون‌های قرآن و عترت به صورت هر ساله بوده که تاکنون در استان ۱۹ دوره برگزار شده که در آخرین دوره ۵ هزار و ۷۰۰ نفر شرکت کرده‌اند.

صابری به سرمایه‌های انسانی استان که در حوزه‌های قرآنی فعال هستند اشاره داشت و افزود: وجود ۳۹۰ حافظ کل قرآن در استان، ۱۲ هزار نفر حافظان یک جزء و بیشتر، ۱۳۰ قاری که جزو قاریان برجسته بوده که تعدادی از آنها رتبه‌های کشوری دارند و فعالیت ۵ هزار نفر در حوزه مفاهیم و تفسیر قرآن کریم در استان از جمله ظرفیت‌های قرآنی استان هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۶ مؤسسه قرآنی در سطح استان فعالیت داشته که ۵۰ مؤسسه با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ۲۶ مؤسسه نیز با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی استان در حال فعالیت می‌باشند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه قرآنی استان با همکاران تمام فعالان در این حوزه رقم خورده است، اضافه کرد: در طول یک سال گذشته گروه قرآن و عترت استان براساس شیوه‌نامه‌ای که منشور توسعه قرآنی برای آن تهیه کرده و چراغ راهی برای فعالان عرصه قرآن و عترت بوده موضوعات توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و همچنین آموزش تخصصی و مشاوره را در دستورکار قرار داده و در این راستا فعالیت دارد.

صابری با بیان اینکه بیماری کرونا فعالیت‌های قرآنی را در استان تحت‌ شعاع قرار داده است، یادآور شد: بسیاری از فعالیت‌های قرآنی در سال ۱۴۰۰ به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: اولین بار در کشور توانستیم از روستای قرآنی دادران به عنوان یک روستای قرآنی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شایسته تقدیر قرار بگیریم و حمایت‌های مالی و معنوی از این روستا انجام شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به طرح بیمه حافظان قرآن کریم در استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: این طرح در حال حاضر در استان در حال انجام بوده و امکان ثبت‌نام برای متقاضیان تا ۱۵ اسفندماه وجود داشته که تاکنون ۸۸ نفر در این طرح در سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول