اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

۶ وزیر از زمان تصویب سند تحول آمده‌اند و رفته‌اند/ از مصوبات شتاب‌زده پرهیز شده است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه از زمان تصویب سند تحول آموزش و پرورش، ۶ وزیر آمده‌اند و رفته‌اند، گفت: با توجه به بی‌ثباتی مدیریتی، اجرای چنین اسنادی مشکل است و تا امروز هم شورای عالی، سند تحول را زنده نگه داشته است.

۶ وزیر از زمان تصویب سند تحول آمده‌اند و رفته‌اند/ از مصوبات شتاب‌زده پرهیز شده است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت یکصدمین سال تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: نقطه شروع شورای عالی آموزش و پرورش، مدرسه‌دارانی بودند که سد را شکستند و آموزش و پرورش نوین را وارد کشور کردند.

وی با بیان اینکه در سال 1275 سنگ بنای آموزش و پرورش نوین نهاده شد، افزود: در سال 1300 قانون تشکیل شورای عالی معارف به تصویب رسید و در سال 1347، اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با همین نام برگزار شد.

امانی اضافه کرد: شورای عالی آموزش و پرورش یک نهاد اصیل است و یک سرمایه ملی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: یکی از سرمایه‌های شورای عالی آموزش و پرورش، استقلال و دیگری اتقان مصوبات و تصمیمات است. این شورا همواره از مصوبات شتاب‌زده پرهیز کرده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: مذاکرات شورای عالی از جنس مذاکرات قابل افتخار است و افرادی وارد شورای عالی آموزش و پرورش می‌شوند که بسیار پخته اظهارنظر می‌کنند. 

وی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش تا حد زیادی از انجام امور بدون پیوست پژوهشی پرهیز کرده است، افزود: عمده مصوبات شورای عالی متقن و موثر بوده‌اند.

امانی تهرانی اضافه کرد: بزرگترین دستاورد شورای عالی آموزش و پرورش، سندتحول بنیادین است که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز انتظارات جدیدی از شورای عالی آموزش و پرورش ایجاد شده است، گفت: درک مسأله، ترسیم دقیق صورت مسأله و حل مسأله از این جمله است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه از زمان تصویب سند تحول آموزش و پرورش، ۶ وزیر آمده‌اند و رفته‌اند، افزود: با توجه به بی‌ثباتی مدیریتی، اجرای چنین اسنادی مشکل است و تا امروز هم شورای عالی آموزش و پرورش، سند تحول را زنده نگه داشته است.

وی ادامه داد: بسیاری معتقدند که شورای عالی آموزش و پرورش مجری اجرای سند تحول است؛ در حالی که اینگونه نیست و بر عهده آموزش و پرورش است. ترسیم دقیق صورت مسأله ها و پیشنهاد راه حل‌های موثر از چالش‌های جدید پیش روی شورای عالی آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول