اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

لزوم اهتمام ویژه بر جذب و آموزش معلمان

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: باید اهتمام ویژه بر جذب و آموزش معلمان داشته باشیم.

لزوم اهتمام ویژه بر جذب و آموزش معلمان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو شورای عالی آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت یکصدمین سال تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: صدسال از زمان تشکیل شورای معارف گذشته و در این مدت شاهد تحولات بسیاری بوده است.

وی افزود: دارالفنون نماد تعلیم و ترییت جدید در ایران و مرهون امیرکبیر است که مبدا و منشا انتقال علوم و فنون از غرب به ایران شد و طبعا دانش کشور ما مرهون چنین شخصیتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم ادامه داد: 10 سال است که سندتحول بنیادین تصویب شده اما هنوز به طور کامل اجرا نشده و نیازمند اهتمام ویژه ای است تا زمینه را برای تحول در آموزش و پرورش فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه نقش اول در آموزش و پرورش را معلم ایفا می‌کند و اگر سهمی برای کتاب و برنامه درسی قائل باشیم، باز هم معلم است که با منش و دانش خود بر روند تربیتی و آموزشی دانش آموزان اثرگذار است گفت: باید اهتمام ویژه بر جذب و آموزش معلمان داشته باشیم.

احمد صافی دبیر کل اسبق شورای عالی آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: سابقه آموزش و پرورش به سبک جدید به 171 سال قبل می‌رسد و اولین وزیر ما وزیر علوم بوده که 22 سال در این سمت کار می‌کرده است.

وی ادامه داد: توفیق پیدا کردم 100 سال تربیت معلم در ایران، قوانین آموزش و پرورش، ساختار اداری، آموزشی و سیر تحقیقات در آموزش و پرورش را بررسی کردم.

صافی تصریح کرد: یکی از نقاط عطف شورای عالی آموزش و پرورش، تدوین سندتحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش به لحاظ فضای فیزیکی محدودیت‌هایی دارد و نمی‌تواند از فرهنگیان و دیگر اقشار برای حضور در کمیسیون‌ها دعوت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول