اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اقدامات اقتصادی و منابع طبیعی مکمل یکدیگر باشند

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی و منابع طبیعی باید مکمل یکدیگر باشند، گفت: باید فعالیت‌های اقتصادی با پیوست منابع طبیعی و اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی با پیوست اقتصادی صورت گیرد.

اقدامات اقتصادی و منابع طبیعی مکمل یکدیگر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی امروز با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم درختکاری که در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، اظهارداشت: دو پیام اصلی کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری در این منطقه اقتصادی شامل این بوده که محیط طبیعی و حوزه اقتصادی باید در کنار یکدیگر مهم شمرده شده و مانعی برای یکدیگر نباشند.

وی بر لزوم جذب سرمایه‌گذار و اهمیت این موضوع تأکید کرد و گفت: باید انعطاف لازم در راستا حفظ محیط زیست و توجه به این موضوع صورت گیرد.

قناعت با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی و منابع طبیعی باید مکمل یکدیگر باشند، اضافه کرد: باید فعالیت‌های اقتصادی با پیوست منابع طبیعی و اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی با پیوست اقتصادی صورت گیرد.

وی بر لزوم برقراری تعادل بین حفظ محیط طبیعی و زیست با جذب سرمایه‌گذار تأکید و یادآور شد: نباید مسؤولان امر به بهانه حفظ محیط زیست شرایط لازم را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم نکرده و از این موضوع مهم حمایت نکنند.

استاندار خراسان‌جنوبی حفظ محیط زیست و درختکاری را از موضوعات مهم برشمرد و افزود: هر چند این موضوع دارای اهمیت بوده ولی باید از نعماتی که خداوند در اختیار انسان قرار داده نهایت استفاده را ببریم و این امر مانعی برای بهره‌مندی از منافع اقتصادی و معدنی نشود.

قناعت با بیان اینکه خراسان‌جنوبی یکی از استان‌های خشک کشور بوده که خشکسالی‌های چندین ساله آسیب فراوانی به محیط زیست آن وارد کرده بنابراین کاشت درخت در این منطقه بسیار مهم است، اضافه کرد: با توجه به این امور باید درختکاری در این استان به صورت حساب شده و با نگاه کارشناسی برای انتخاب گونه‌های گیاهی سازگار و مناسب انجام شود.
استاندار خراسان‌جنوبی در پایان قول حمایت از طرح‌های درختکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را داد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول