اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آنچه در شورای پیشگیری از وقوع جرم گذشت/ عزم جدی دستگاه ها برای کاهش حوادث چهارشنبه پایانی سال

جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان ها در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد.

آنچه در شورای پیشگیری از وقوع جرم گذشت/ عزم جدی دستگاه ها برای کاهش حوادث چهارشنبه پایانی سال

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیش از ظهر امروز جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان ها در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد. بحث و تبادل نظر پیرامون هماهنگی دستگاه ها جهت کنترل پیشگیری از صدمات جانی و خسارات های مالی چهارشنبه پایانی سال نخستین دستور جلسه این برنامه بود.

علی فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این جلسه اظهار کرد: در روزهای چهارشنبه پایانی سال برخی از افراد در حوادث ناشی از انفجار مواد محترقه دچار آسیب می شوند که در همین راستا مداخله به موقع، تقسیم کار بین دستگاه ها و ایجاد هماهنگی بین نهاد های مسئول می تواند سبب پیشگیری، کنترل و کاهش حوادث شود.

وی افزود: طرحی تحت عنوان پیشگیری از صدمات جانب و خسارات مالی چهارشنبه آخر سال از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ابلاغ شده که لازم است فرمانداران و معاونین فرماندار جلساتی را پیرامون ابن مسئله برگزار کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: از آنجایی که صدا و سیما و اصحاب رسانه می توانند در کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال تاثیر گذار باشند لذا تولید و انتشار محتوا در این زمینه ضرورت دارد.

ضرورت تعطیلی اصناف درساعت مقرر چهارشنبه پایان سال

بیژن خدایی فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: اصناف در چهارشنبه پایانی سال به منظور پیشگیری از خسارات در ساعت مقرر تعطیل کنند تا دچار آسیب نشوند.

وی افزود: تصاویر به جا مانده از چهارشنبه سوری  سنوات گذشته نشان از آن دارد که گویا کشور تبدیل به یک کشور بحران زده شده از این رو نیاز است تا اقدامات لازم جهت پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایانی سال انجام گیرد.

خدایی اعلام کرد: توجیه جایگاه داران سوخت به منظور ندادن بنزین به افراد معلوم الحال در چهارشنبه سوری، حضور نگهبانان در ادارات و بانک ها به منظور جلوگیری از آسیب رساندن به ادارات و دستگاه ها و آماده باش درمانگاه ها و بیمارستان ها از جمله مواردی است که لازم است تا در چهارشنبه پایانی سال انجام شود.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آگاه سازی دانش آموزان

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور دانش آموزان در مدارس فراهم نبود اما از چند روز گذشته در بستر شبکه شاد و فضای مجازی به منظور آگاه سازی دان‌ آموزان و اولیا استفاده کردیم.

وی افزود: 1850 همیار مشاور انتخاب کردیم که آموزش هایی در زمینه های مختلف به آن ها داده شده در این راستا هم به آموزش دانش آموزان پرداختند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در چند سال اخیر اقنا سازی دانش آموزان شکل گرفته و تاثیر به سزایی داشته است اما با این وجود باز هم نیاز است تا تلاش های بیشتری در زمینه کاهش حوادث آخر سال صورت گیرد.

بی اطلاعی برخی از خانواده ها از خطرات مواد محترقه

قدیر موسی خانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: متاسفانه برخی از خانواده نسبت به خطرات مواد محترقه خریداری شده فرزندانشان بی اطلاع هستند از این رو ما باید آگاهی سازی لازم را در خصوص خطرات انواع مواد محترقه انجام دهیم.

وی افزود: هر ساله آسیب های متعددی به جان و مال شهروندان و هم چنین تجهیزات و مبلمان شهری وارد می شود که در این راستا پولیشی تحت عنوان نه به چهارشنبه خطرناک آخر سال راه اندازی شده است.

موسی خانی خاطر نشان کرد: رسانه ها به منظور آگاه سازی مردم پای کار آیند و هم چنین لازم است تا فضا سازی شهری نیز به اطلاع رسانی بپردازد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: پاکسازی شهر از ضایعات ساختمانی و لاستیک‌های فرسوده نیز از جمله اقداماتی است که به منظور جلوگیری از حوادث ضرورت دارد.

 اورژانس همیشه  آماده است

عبدالله دیده بان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به وظایفی که دارد همواره در بخش های مختلف در حال خدمت رسانی است.

وی افزود: اورژانس همیشه آماده  است و در چهارشنبه پایانی سال نیز مثل همیشه آماده بوده و خدمت رسانی می کند.

صدا و سیما حاضر قبل، حین و بعد چهارشنبه سوری

در ادامه کشاورز معاون مدیرکل صدا و سیما گفت: رسانه بر حسب رسالت ذاتی که دارد از حدود 10 روز پیش جلسات کارشناسی مختلفی با هدف برنامه های مختلف گفت وگو محور، مستند، گزارش خبری و غیره تدارک دیده است و از قبل تا حین و بعد از چهارشنبه سوری محتوا تولید می کند.

وی افزود: به عوامل و دفاتر خبری مختلف استان تیز ماموریت داده شده تا از همین حالا نسبت به آگاه سازی اقدام کنند.

کشاورز خاطر نشان کرد: همه دستگاه ها با همکاری صدا و سیما می توانند در زمینه آگاه سازی و پیشگیری از حوادث آخر سال تلاش کنند.

به گزارش فارس، در این جلسه جمعی از مدیران دستگاه ها نیز به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و بنا شد تا تعامل بین تمامی دستگاه ها به منظور کاهش حوادث چهارشنبه پایانی سال صورت گیرد.

طهورا قلی پور برزگر

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول