اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شکست تحریم بنزین ایران سبب حفظ اقتدار ملی شد/ ظرفیت پالایش نفت ستاره به 455 هزار بشکه در روز رسیده است

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: زمانی که دشمن درصدد بود تا با تمام توان به تحریم بنزین ایران کمر ببندد و کشور را فلج کند، این پالایشگاه با قدرت سبب شکست تحریم بنزین ایران و حفظ اقتدار ملی در برابر دشمنان شد.

شکست تحریم بنزین ایران سبب حفظ اقتدار ملی شد/ ظرفیت پالایش نفت ستاره به 455 هزار بشکه در روز رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد علی دادور مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس پیش از ظهر امروز در مراسم هم اندیشی حوزه درمان، روابط کار و مددکاری اجتماعی شرکت‌های پالایشی کشور اظهار کرد: میانگین سنی ما در نفت ستاره خلیج فارس حدود ۳۰ سال است و همین نیروها با یک خودباوری و ایمان، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان راه اندازی کردند.

وی با تصریح بر این که در راه اندازی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، کوچک‌ترین کمکی برای راه اندازی به ما نشد، تصریح کرد: اگر خودباوری و باور به توانستن در وجود جوانان این سرزمین نبود، امکان راه اندازی چنین پالایشگاهی با این توان تولید میسر نبود.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ادامه داد: اکنون ۴۵۵ هزار بشکه میعانات گازی از ۸۰۰ هزار بشکه تولیدی در کشور در این پالایشگاه مصرف می‌شود و این مهم به استمرار تولید در پارس جنوبی نیز منجر شده است.

دادور همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود به تلاش دشمن به منظور زمین‌گیر کردن کشور با تحریم بنزین اشاره و ادامه داد: در سال 97 روزانه 12 تا 15 میلیون لیتر بنزین به کشور وارد می‌شد و دشمن با اطلاع از این موضوع درصدد بود تا با تحریم فروش بنزین به کشورمان، ملت ایران را زمین‌گیر کند اما ریشه‌های خودباوری و ایمان به خدا در این کشور در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس جوانه زد و توانستیم در پالایشگاه را ابتدا با ظرفیت 12 میلیون لیتر راه اندازی و به تدریج به 36 میلیون لیتر در روز برسانیم و کشور را از نیاز به واردات بنزین بی‌نیاز کرده و در ادامه نیز با مهندسی ویژه‌ای اکنون 43 تا 45 میلیون لیتر بنزین را به سبد سوخت کشور تزریق کنیم.

وی، تثبیت تولید روزانه بیش از 43 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را امری راهبردی برای کشور برشمرد و تأکید کرد: تحریم بنزین ایران اکنون شکست خورده و این مهم سبب حفظ اقتدار ملی شده است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره در ادامه به موضوع بروز بارش‌های سیلابی در استان فارس و جریان یافتن سیلی عظیم به سوی استان هرمزگان و شکسته‌شدن خط لوله انتقال میعانات گازی به پالایشگاه نفت بندرعباس در چند هفته گذشته اشاره و تصریح کرد: برآورد اولیه این بود که بازسازی این خط لوله بیش از یک ماه زمان نیاز دارد اما همین جوانان با یک حرکت جهادی و منحصربفردی در 8 روز و 9 ساعت توانستند 130 متر خط لوله را در شرایط سخت و سیل خروشان رودخانه بازسازی و ترمیم کنند.

دادور گفت: جبران همه این تلاش‌ها با همراهی خانواده‌ها ممکن بوده است و توجه به خانواده در راس همه امور است و با وجود یک آرامش در خانواده می‌توان به روحیه‌ای با ثبات و آرام برای خدمت هرچه بیشتر رسید.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول