اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مهمترین مصوبات شورای شهر اصفهان/ نرخ بهای خدمات در مجموعه باغ فدک تصویب شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان مهمترین مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر را اعلام کرد.

مهمترین مصوبات شورای شهر اصفهان/ نرخ بهای خدمات در مجموعه باغ فدک تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در تشریح لوایح ارائه شده و مصوبات امروز شورا اظهار کرد: بحث اول نرخ بهای خدمات دریافتی از اتباع خارجی بود که با پیشنهاد اداره‌کل امور اتباع خارجی استانداری اصفهان مطرح شده بود، در این رابطه نرخ‌هایی که توسط وزارت کشور پیشنهاد شده بود مشابه سال‌های گذشته به ویژه سال ۱۴۰۰ و بدون افزایش بود.

وی افزود: با توضیحاتی که درباره نحوه هزینه کرد این‌ها و میزان وصولی‌شان در سال ۱۴۰۰مطرح شده بود موضوع در کمیسیون اقتصادی تصویب و امروز هم برای بررسی به صحن علنی شورای شهر آمده بود، از حدود ۲۵۰ هزار تومان برای یک نفر تا عدد ۳۵۰ هزار تومان برای خانواده‌های ۶ نفر و بالاتر عدد پیشنهادی وزارت کشور و بعد هم استانداری اصفهان بود که به تصویب شورای شهر رسید.

صالحی ادامه داد: وصولی این عوارض در سال جاری تا پایان بهمن ماه حدود ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هست که عدد قابل توجهی در سرجمع درآمدهای عوارضی شهرداری نیست اما طبق روال قانونی باید موضوع طی می‌شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین گفت: در رابطه با تفاهم‌نامه شهرداری اصفهان و نیروی انتظامی استان اصفهان در رابطه با جابجایی کلانتری ۲۴ از خیابان امیرکبیر که در طرح تعریض قرار گرفته بود به خیابان بهارستان بحث و بررسی شد که با توجه به محتویات لایحه معوضی که به نیروی انتظامی ارائه شده بود و تعهد ساختی که شهرداری داده بود این تفاهم نیز به تصویب اعضای شورا رسید.

وی با اشاره به ارائه لایحه‌ای دوفوریتی به شورا و بحث و بررسی در رابطه با آن مطرح کرد: دو فوریت این لایحه رأی آورد، با توجه به زمانی که تا پایان سال برای فرآیند تصویب این نرخ در فرمانداری داریم، طرح به صورت دوفوریتی آمده بود، از قبل کار کارشناسی روی این لایحه انجام شده بود، امروز در جلسه مطرح شد و نرخ بهای خدمات در مجموعه باغ فدک و برخی دیگر از خدمات اقامتی مراکز ارائه‌دهنده خدمات اقامتی در شهر بررسی شد.

صالحی اضافه کرد: بر اساس این لایحه برای اقامت ۲۴ساعته همراه با خودرو و چادرخوابی در باغ فدک مهمانان نوروزی عدد ۵۰ هزار تومان به تصویب رسید و برای اقامت بدون شب‌خواب از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۷ نیز عدد ۷ هزار تومان تنها برای ورودی و پارکینگ از گردشگران دریافت خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین عنوان کرد: در رابطه با ورود شهروندان اصفهانی بدون اقامت شبانه در باغ فدک در ایام نوروز عدد ۵ هزار تومان به تصویب رسید و در رابطه با ورود موتورسیکلت هم عدد ۳ هزار تومان برای شهروندان مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با سایر مجموعه‌هایی که خدمات اقامتی به صورت چادرخواب و تجمعی ارائه می‌دهند مانند حسینیه‌ها و ورزشگاه‌ها با توجه به اینکه باید نرخش به تصویب شورای شهر می‌رسید هم عدد ۳۵ هزار تومان برای هرشب اقامت خانوار در نظر گرفته شد؛ همه این موضوعات با لحاظ این است که خانواده‌های تحت پوشش دستگاه‌ها و نهادها با تخفیف ۵۰ درصدی می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

صالحی در پایان با اشاره به اینکه لایحه بعدی افزایش هزینه صدور اسناد حمل بار شامل بارنامه، باربرگ و ... بود، ابراز کرد: با توجه به رویکردی که برای افزایش بازدارندگی ورود خودروهای آلاینده یا سنگین به حریم شهر اصفهان وجود داشت تعرفه هزار و ۸۰۰ تومان برای خودروهای سبک، کامیونت نوع اول ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، کامیونت نوع دوم ۳ هزار و ۲۰۰ تومان و با یک مقدار تفاوت برای خودورهای کامیون و بونکر که هم خودروهای سنگین‌تری هستند و هم میزان آلایندگی بیشتری دارند عدد ۴ هزار تومان برای کامیون و عدد ۵ هزار تومان برای خودروهای بونکر در حوزه اسناد بارنامه با لحاظ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول